22 глоби за над 10 000 лева начислиха от АПИ на собственик на фирма в Плевенско, който има само два камиона. Бизнесменът е избрал GPS проследяване на превозните средства, след което се отчита маршрутът и съответната такса. Оказало се обаче, че проследяващото устройство е отказало и четири месеца не е работило, без собственика на фирмата да знае.

 Костадин Недялков от град Пордим е собственик на фирма, произвеждаща храни. Има два товарни камиона за разнос на стока. Превозите не са основна дейност на фирмата. Затова на бизнесменът му препоръчват да отчита тол-таксите си чрез GPS проследяване чрез мобилен оператор. 

Камион се обърна на "Тракия", разпиля товар СНИМКА

„И срещу тези 80 лева си гарантирам спокойствие, ще ми се движат автомобили, ще се начислява таксата, ще си идва по имейли и всичко ще е цветя и рози. Уви, не е така”, обяснява Костадин Недялков.

В края на месец февруари Костадин Недялков разбира, че има 22 глоби, след като камионът му е спрян за рутинна проверка.

„Сумата, която е натрупана, са 20 глоби по 450 лв. и 2 глоби по 750 лв., когато е бил с ремарке. Общо е 10 500 лв.”, обяснява Недялков. Сумата се трупа за четири месеца, тъй като GPS-ът на камионите му е спрял да работи.

„В тези четири месеца, включително януари и февруари, няма кой да подаде сигнал към нашата фирма или по някакъв начин да ни известят с есемес, че имаме две, три или четири глоби и да видим, какъв е проблемът и откъде се начисляват”, коментира Недялков пред Нова.

Камион заседна под мост в Пловдив, шофьорът е в болница СНИМКИ

Бизнесменът се опитва да потърси сметка на АПИ и фирмата подизпълнител, поставила GPS-ите. Отговорът е един – глобите трябва да се платят. „Бях уведомен, че дори да има грешка, в системата им светва лампа и се вижда, че има проблем – дали GPS или друг, за да се реагира”, обясни бизнесменът.

От АПИ потвърдиха версията на Костадин Недялков и посочиха, че GPS-ът не е работил заради спряна сим-карта. Най-вероятната причина за това бил неплатена сметка.

„Но ние не сме спирали всеки месец да плащаме към мобилния оператор”, обясни Недялков.

Сега той работи чрез маршрутни карти, но глобите си стоят с тол-системата. Според бизнесмена това, че не е уведомен четири месеца за проблема има само едно определение.

„Това според мен е с една дума – рекет”, казва Недялков.

Шофьор не спря на "Стоп", помете го камион