Мярката за ограничаване на скоростта в някои части на София е добра, но не въведена по този начин. Това каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. По думите му нелогично е ограничението да важи за големите столични булеварди. По-разумно би било намаление на скоростта да има в жилищните райони.
„Зоната не бива да бъде в идеални градски център, където трафикът е натоварен, съответно и скоростта е по-малка. По-важното е такова ограничение да има в жилищните райони. Необходим е по-широк анализ на местата с концентрация на ПТП с пешеходци, а това са именно жилищните квартали на града. Трябваше да има и по-голямо обсъждане с експертен състав, ние имахме някои предложения, които можехме да реализираме”, обясни той пред Нова.
Във връзка с въвеждането на „Зона 30” в София Тодоров уточни, че така избраните райони са нелогични.
„Въвежда се по четири лентови булеварди, като вечер, когато няма трафик, водачите ще трябва да карат с 30 километра в час. Това е нелогично и неекосъобразно. Ако се цели друг ефект с тази мярка, не такава за пътната безопасност, можеше да се случи с други подходи”, смята експертът.
Владимир Тодоров обърна внимание и на това, че ограничението ще създаде трудности в контрола по спазването му.
„Въвеждайки тази мярка за центъра на София няма да има желания ефект с ограничаване на ПТП”, каза още той.
Статистиката у нас отчита и увеличение на ПТП за изминалата година. Данните до 31 декември показват 556 загинали, което е с 96 повече от регистрираните през 2020 година.
Прочетете още
- 13:00 "Газим в кал и ритаме камъни" – гняв в с. Васил Левски заради разкопана улица СНИМКИ
- 12:00 Три зодии, които трябва да бъдат внимателни до края на седмицата
- 11:00 Пътен инцидент във Варна: Безотговорно шофиране или лоша инфраструктура? ВИДЕО
- 13:57 „Трафик Секюрити" с официална позиция след случай с бивши служители