Куп нарушения на правилата за движение са регистрирани на новоремонтирано кръстовище във Враца. Оказва се, че пътят обърква шофьорите.

Само до преди няколко месеца кръстовището все още го няма, на негово място е черен път, който излиза на основна улица. Тя е двупосочна и често използвана. Води право към сградата на "Пътна полиция" и кв. "Дъбника".

След като асфалтират, от управата на града превръщат мястото в "Т-образно" кръстовище, забраняват движението в по-натоварената посока с маркировка и на практика левият завой е забранен отвсякъде, а това принуждава шофьорите да правят нарушения.

А новата организация принуждава шофьорите да минават върху маркировката и в насрещното. За да спестят риска от челен удар, някои предпочитат ляв завой от изхода за надясно. Полицаите също се превръщат в нарушители, затова и правят компромиси за някои шофьори.

Според пътните експерти мястото е опасно.

"Явно, който го е проектирал, не е бил голям почитател на левите завои, защото те отвсякъде са забранени. Имаме много сериозен дефицит от слагане на пътни знаци. Този знак ви казва, че сте с предимство, но не ви забранява да направите ляв завой. Това е грешка в организацията на движението", коментира пред bTV Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.

"Ако направим ляв завой, влизаме в насрещното и на практика това е предпоставка за ПТП. Аз се учудвам, защо не са направили едно по-прагматично решение - да кажем кръгово кръстовище, което ще работи много повече", допълва Русинова.

Засега обаче кръстовището остава в този си вид.

"Това е законово изпълненото кръстовище по действащия регулационен план на град Враца, приет през 2011 г.", настоява зам.-кметът на града инж. Цветан Стоичков.

"Общинска администрация е предприела действия за промяна на организацията на движение, но то е свързано със законови промени, които трябва да бъдат взети на общинско ниво", казва Стоичков и обещава, че ще бъде взето най-доброто възможно решение за шофьорите.

По думите му пътят все още е в строеж, не е в регулация, и затова проманата няма да струва пари на данъкоплатците.