Правителството реши да обяви югоизточния обходен път на Пловдив за обект от национално значение, което означава и че ще се облекчат процедурите по изграждане на трасето. Става въпрос за участъка от републикански път II-56 Брезово – Пловдив – Път 11-86, от км 90+000 до км 102+820, стана ясно днес от решенията на Министерския съвет.
Така ще се ускорят процедурите по одобряване на инвестиционните проекти и издаване на разрешения за строеж и ще могат да се използват облекчения в процедурата за отчуждаване на имоти – частна собственост, необходими за уширение на пътя и неговата модернизация.
Бързо разрастващите се в икономическо отношение град Пловдив и областта налагат необходимостта от своевременното развитие и разширяване на пътната мрежа, като особено важно е изграждането на околовръстен път на областния център. Трафикът по път II-86, който частично обхожда града от югозапад, е изключително натоварен и голяма част от транзитните потоци преминават през града по трасето на републикански път 1-8 „София- Пловдив-Хасково“.
Пловдив, като областен административен център, все още няма окончателно завършен околовръстен път и участъкът от републикански път 11-56, от път 1-8, при пътен възел „Скобелева майка” до път II-86 Пловдив – Асеновград – Смолян (югоизточен обход на гр. Пловдив) от км 96+900 до км 104+033 не е изграден.
Поради това значителна част от транзитните потоци преминават през града. Доизграждането на югоизточния обход на Пловдив е от изключително значение за осигуряване на най-кратка комуникационна връзка с контролно-пропускателните пунктове при Рудозем, Златоград и Маказа и облекчаване на транзитния трафик с Гърция и Турция.
Югоизточният обход ще осъществява пряка връзка на съседните области – Смолян, Кърджали и Хасково с АМ „Тракия“ и републикански път 1-8 (международен път Е-80), което е от изключителна важност в социален и икономически аспект.
Пловдив е градът в България с най-много и най-големи икономически зони около него, които все повече се разрастват. Нараства и значението на гражданското летище в Крумово, което именно чрез изграждането на югоизточния околовръстен път ще получи пряк достъп до АМ „Тракия“.
Структуроопределящо за икономиката на областта и държавата е и предприятие „КЦМ“ АД, които заедно с развиващите се икономически зони „Тракия“ и „Марица“, в които ускорено се изграждат и в момента заводи за автомобилни части, определят Пловдив като център за сериозни инвестиции. Всичко това допринася за нарастване на товарните и пътнически превози по съществуващата пътната мрежа, която е с почти изчерпана пропускателна способност.
След завършването на югоизточния околовръстен път на Пловдив ще се даде възможност товарните превози да достигат до новоизградения интермодален железопътен терминал край Пловдив, пише в решението на Министерския съвет. В резултат се очаква многократно увеличение на транспортния поток.
За реализацията на последния сегмент от обхода – участъкът от км 98+000 до км 102+820 е сключено споразумение за сътрудничество между община Пловдив и Агенция „Пътна инфраструктура“. Изготвени са технически проект и парцеларен план, чието процедиране предстои.
Ползите от изграждането на югоизточния околовръстен път на Пловдив надхвърлят рамките на област Пловдив и имат съществено значение за развитието на всички области от Южен централен район.