Ядосан пловдивчанин изчисли по колко време губи месечно в чакането на жп прелез в Пловдив. 6 часа. Това показват простите сметки на Красимир Кънев, които той публикува в местна Facebook група.

"Най, най, най-отвратителният ЖП прелез в Пловдив!", каза Красимир Кънев в поста си, неуточнявайки за кой прелез става на въпрос.

"Кой ще заплаща цялото това безполезно висене пред ранно спуснати бариери? Няма ли да се коригира или за БДЖ времето и нервите на гражданите е маловажно?", пита мъжът.

"Системата им е от праисторията! Преди да тръгне Влакът от Филипово, звънят на Кантонерката по телефон с шайба, за да потвърди че е пуснала бариерите и чак след това се пуска влака. По-лошото е от другата посока - звънят от гарата в Скутаре." Това каза мъж, в коментарите, уточнявайки, че го е чул от служител. "Жената, която пуска бариерите на конкретния прелез, ми обясни, че така работят. И на мен ми е странно, но реших да попитам защо пускат бариерите 15 минути преди да мине влакът и тя ми обясни, че така и е казано да прави и ако не ми харесва - да отида в управлението им да се оплача".

Друг гражданин пък посочи, че прелезите са най-големият проблем за движението в града "от години". "Този проблем имам чувството, че умишлено не искат да го разрешат, след толкова писане по въпроса. Сега някои тъпунгер пак ще каже, че някога е бил извън града - да ама вече от 50 години е в града и такова мамата на трафика. Или го вкарайте под земята или над пътя. Има много решения, но явно някой няма интерес това да се случи. Ще продължи тормоза над пловдивчани, то е ясно. Прекрасен град как никога не случи на управници...", гневи се мъжът.

"В Германия и Швейцария също има прелези. Напълно автоматизирани са. Бариерата пада секунди преди да мине влакът, който кара обикновено с 160 км/ч и веднага след като мине се вдига. Тук нищо не е мръднало откакто бях малък и баща ми ме возеше с жигулата 1970. Бариерите ги пуска и вдига някой мъдрец, живеещ в къщурка до прелеза все едно сме в XIX век. Пуска бариерите минимум 15 мин предварително за по-сигурно, за да мине един локомотив, който кара с 30 км/ч. Интересно ми е само дали му съобщават с телеграма кога да пуска бариерите или вече имат стационарни телефони с шайби?", пише друг потребител.

"Използвайте времето да си почините. Що се нервите бе хора? Животът е кратък!", пишат коментиращи. Други пък посъветваха автора "да наблегне над граматиката си".

"Проблемът се решава точно за пет минути. Тази линия спира да съществува и влаковете минават през гара Тракия, Скутаре и от там до гара Филипово докато се направи линия дъга която да свързва директно гара Тракия с гара Филипово.Кому е нужно това безумие в 21. век? Влакови композиции да минават през града. Тази линия е била нужна когато линията през гара Тракия не е съществувала", каза мъж.

Снимка: Красимир Кънев, "Забелязано в Пловдив - Seen in Plovdiv"