Инцидент в градския транспорт на Пловдив предизвика недоволството на пътничка. Водач на автобус по линия №12 прекъсна курса си и създаде напрежение заради телефонен разговор на жената. Макар разговорът да е бил проведен дискретно и без високоговорител, шофьорът реагирал остро, като настоял пътничката да прекрати обаждането или да слезе от автобуса. Случката повдига важния въпрос – има ли наистина правила, забраняващи разговорите по телефон в градския транспорт, или това е просто субективно тълкуване на отделни водачи? Както и другата гледна точка – дали возещите се в автобусите трябва да се съобразяват с останалите хора.
Ето какво сподели авторката на публикацията във Facebook, както и част от коментарите:
„Преди малко водачът на 12-ка ми спретна мини скандал в посока последна спирка Смирненски.
Повод - разговор по телефона.
Забележка! Дискретен разговор, в който коментирах резултати от медицински изследвания, от което се подразбира, че няма да е на висок глас, че да чуят другите.
Основание: Няма закон, който да забранява на пътниците да използват мобилен телефон, ако не е на високоговорител и на висок глас (спазено от моя страна).
Какво се случи: На ул. Хаджи Димитър водачът каза да гледам залепените стикери (задраскан телефон). Отговорих: Налага ми се да говоря.
Водачът: Тогава ще ходиш пеша.
Той спря автобуса и изключи двигателя, докато не затворих телефона. В рейса имаше още 2-3 човека максимум.
Сигурно е имал лош ден или ги е яд, чежях с предплатена карта за градския транспорт, а валидаторът не работеше. Но успя да развали и моя ден.
Седях в задната половина на рейса (след средата) и говорех тихо (за да не слушат всички за медицинските ми изследвания), така че нямаше основание за забележката.
Всички, които се сблъскате занапред с това: Няма закон,забраняващ говорене по телефон - потвърди ми го телефонен оператор на Градски транспорт Пловдив. Само трябва да не е на висок глас, да не говорим с водача и да не сме включили високоговорител.
Изнервените шофьори и кондуктори се опитват да ви вменят вина, че не спазвате "правило", което обаче го няма фактически, те са си го измислили,“ пише Mrs Atanassova.
„Този е един от малкото случаи, в които шофьорът е прав! Стига сте си търсили измислените права, като малцинствата, а бъдете съвестни граждани!
Проблемът с телефонните разговори в градския транспорт е от години и на 80% инициаторите са жени!“
„Не знам кой прав, кой крив, но на мен лично ми е неприятно да слушам чужди разговори в автобусите, съответно не разговарям по телефона в автобуса. Обаждането 10 минути по-късно, след като сляза не ми е навредило.“
„Прав е! Ако не разбирате защо, няма смисъл, да ви се обяснява!“
„Това е, защото трябва да му е тихо, та като звънне неговия телефон всички в автобуса да му слушат разговора. В градския транспорт в Пловдив работят само психопати.“
„Многобройни са случаите, в който съм била свидетелка как шофьорът на автобуса говори по телефона. За тях шофьорите може, а за нас пътниците - не. Така ли излиза?“
„Автобусът не е телефонна кабина! Правилно Ви е направил забележка!“
Неда 20:06, 21.02.2025
Има много проклети жени.С какво са важни толкова тези резултати?Някои жени не могат да виреят без да говорят по тези телефони.Изтървават ги,спъват се и падат на улицата,а шофират ли е задължително да държи телефон в ръката.Живея на четвърти етаж и много от тях ги чувам какво говорят,карат се с някой,псуват,обясняват се.Шофьора не е длъжен да ги слуша всеки ден.