Публикация във Фейсбук на Наталия Дакова от 13 октомври привлече вниманието на жители на Враца. Жената разказва за случай, при който шофьор на автобус от градския транспорт не е качил жена в инвалидна количка, въпреки че превозното средство разполагало с платформа за трудноподвижни пътници.

„На спирката на Кауфланд чакаха хора. Една госпожа каза на шофьора, че има жена със инвалидна количка, която изчаква да бъде пусната платформата, за да се качи. Шофьорът обаче тръгна, не пожела да слезе и тя остана на спирката. Така ли трябва да се държат шофьорите с пътниците?“, пише Дакова.

По думите ѝ случката е станала около 14:45 часа, а автобусът е бил с номер 0526.

В същия пост Наталия Дакова използва случая, за да изрази и благодарност към друг шофьор от същата линия - Милен, когото описва като „много внимателен към пътниците“. „Дано има повече такива като него!“, добавя авторката на публикацията.

Случаят предизвика десетки реакции и коментари от граждани.

„Браво, че хвалите и браво, че порицавате! Трябва да се научим, че когато сме на работа, имаме задължения и отговорности – и на първо място човешко отношение!“, написа Наталия Петрова под поста.

„Моите адмирации към Милен! А за другата ситуация нямам думи. Същото положение е и по тролеите, където масово шофьорите затварят вратите, без да ги интересуват трудно подвижните хора, възрастните, майките с колички, незрящи и прочее“, коментира Полина Велчова.

Авторката на публикацията се надява отговорните институции и транспортната фирма да се самосезират, за да не се допускат подобни случаи на дискриминация и липса на съпричастност към хора с увреждания.

Снимката е илюстративна / iStock