Собственикът на пътната помощ, който вчера беше обвинен от близки на пострадалите в тежката катастрофа на АМ "Тракия", че е взел номерата на колата и е таксувал прекалено висока сума за репатрирането на автомобила, отрече обвиненията. 

Никола Йорданов заяви, че не е взимал документите на колата и е издал фискален бон за услугата. 

Тежката катастрофа стана на 29 април на 5-ия км на магистралата в посока София. Късно вечерта във вторник лелята на момчето, пострадало в катастрофата, обвини в социалните мрежи Йорданов, че е взел твърде висока сума - 800 лева за репатрирането на колата. По думите на жената племенникът й не е получил касов бон за услугата, а от фирмата задържали регистрационните табели на колата. 

Пътна помощ или пътна гавра? Шокиращ разказ за измама след тежката катастрофа на АМ "Тракия"

Собственикът на пътната помощ обаче твърди, че е издал касова бележка. В публикацията си във Фейсбук Никола Йорданов е прикрепил снимка на копие от фискалния бон.

"Повикан бях на сигнал за катастрофирал автомобил, който беше в изключително тежко състояние – силно ударен, без гуми, със заключен волан и труден за маневриране. Качването му на платформата изискваше специализирани действия, значително време и носеше повишен риск както за техниката, така и за безопасността при работа. Това далеч не е стандартна процедура и не може да се третира като такава", пише Йорданов. 

По думите му сумата от 860 лева с ДДС е формирана на база реалните обстоятелства, вложеното време, труд и използваната техника. "За извършената услуга е издаден фискален бон, с което съм спазил законовите си задължения", категоричен е той.

"Разбирам, че сумата може да изглежда висока за човек, който не е запознат с конкретиката на случая, но призовавам към обективност. Не приемам разпространението на подвеждаща информация или клеветнически изказвания, които уронват престижа на моята работа. Публичното разпространяване на неверни твърдения, които уронват престижа и доброто име на физическо или юридическо лице, се счита за клевета съгласно чл. 147 и 148 от Наказателния кодекс на Република България. Също така, уронване на репутация в онлайн пространства може да доведе до гражданска и наказателна отговорност. При продължаващо разпространение на неверни твърдения и обиди, си запазвам правото да потърся защита по съдебен ред", завършва Йорданов.

Междувременно Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщи, че започва масови проверки на всички фирми, предоставящи услугата репатриране. Проверките ще са свързани с компетенции на Комисията по Закона за защита на потребителите. 

Към настоящия момент няма постъпили други жалби, свързани с цените на услугите за репатриране на автомобили. КЗП не регулира цените, но следи за това потребителят да бъде уведомен предварително за стойността на услугата, е посочено в съобщението.

КЗП започва масови проверки на фирмите, извършващи репатриране на коли