Ремонтът на ужасяващия участък от магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, който това лято предизвика катастрофи между камиони и автомобили, а и който отне живота на десетки души, все пак ще започне тази есен.

Реконструкцията ще ни струва 90 милиона лева, при това само за едното платно. Той обаче ще се прави парче по парче и платно по платно, съобщиха от АПИ.

Няма да има обществена поръчка, а ремонтът ще се прави от фирмата, която поддържа този пътен участък и има 4-годишен договор за тази дейност. Това е държавната фирма "Автомагистрали", която е длъжна по силата на договора си да почиства снега по цялата магистрала зимно време и да извършва текущите ремонти по нея през останалите сезони.

В този участък две от трите ленти са се нагънали, ограничението на скоростта е 90 км в час и на практика движението е само в крайната лява лента, тъй като водачите избягват другите две.

Ремонтът трябваше да почне през втората половина на септември, но сега стана ясно, че той ще започне през октомври.

След като това платно бъде поправено, най-вероятно догодина ще се прави ремонт и на другото в посока Бургас - София.

От АПИ не коментират какво налага стойността на ремонта да е толкова висока - 90 млн. лв. за 52 километра, при положение че самото строителство преди повече от 15 години е било 104 млн. лв. с ДДС, но и за двете платна.

Преди няколко месеца в отговор на парламентарно питане регионалният министър Петя Аврамова каза, че прогнозната стойност на ремонта е 89 млн. лв., като 70 млн. лв. от тези пари са за пътя, 15 милиона - за мантинели, и още 4 млн. за нова маркировка.

Припомняме ви, че този участък от магистрала "Тракия" влезе в експлоатация още през 2007 г. и бе изграден по стар държавен проект. При строителството му площите се оказали бивши оризища с много влажна почва и изпълнителят е поискал проектът да се промени .Тогавашната пътна агенция, чийто шеф по онова време бе Веселин Георгиев, обаче е отказала.

Според експерти, освен че асфалтът е нагънат, участъкът е и опасен по друга причина - почвата е прекалено влажна и няма достатъчно добро отводняване, така че има голяма вероятност някой ден цялата магистрала да потъне в тази си част.