Vexbolts, създателят на популярния сред генерация Z израз „оставете го да готви“ (Let him cook), видя как броят последователите му пада с 5 милиона. Но защо?
В края на декември 2024 г. TikTok избухна с кампания за „ оставяне на Vexbolts през 2024 г. “. Идеята? Ако всички престанат да го следват, това ще принуди създателя да загуби актуалност през 2025. Затова започна масова кампания в отследването на профилна му точно секунди преди часовникът да удари 12 часа вечерта на 1 януари.
Това, което започна като меме, се превърна в пълноценно движение. По ирония на съдбата това катапултира броя на последователите му от 1,5 милиона до удивителните 8,5 милиона за дни, тъй като хората се присъединиха само за да станат свидетели на хаоса в платформата му.
За секунди броят на последователите на Vexbolts падна с над милион. До първите часове на 2025 г. той е загубил повече от 5 милиона последователи.
Въпреки че точната причина за организирането на масовата кампания в социалната мрежа остава неясна, някои спекулират, че тенденцията произтича от репутацията на Vexbolts за прекалено бързо скачане на мемове и тенденции, което някои потребители намират за „отвратително“ и "дразнещо".
Дори самият Vexbolts призна това във видеоклип, което предполага, че склонността му да се възползва от вирусни моменти може да е задействала кампанията.
Vexbolts се включи в кампанията, като пусна над дузина видеоклипове за „оставенето ми през 2024 г.“ Минути преди Новата година той беше на живо в TikTok и показа "ковчега" на неговия профил. Излъчването събра близо 1 милион зрители и постави нов рекорд в социалната мрежа - за най-много зрители в TikTok Live.