В опит да се справи с проблема с масовата употреба на упойващи вещества в училище, директор в Сандански си направи цяла колекция от иззети вейпове и снусове от ученици. Защо Емил Терзийски влиза в ролята полицай, издирва и конфискува забранените за ползване от малолетни устройства и би ли подкрепил идеята за въвеждане на оценка на дисциплината в училище?
Преди година две деца от земеделската гимназия „Климент Тимирязев“ в Сандански стигат до Спешна помощ, а едно до реанимация след употреба на пликчета, съдържащи голямо количество никотин. Оттогава до днес, директорът на училището забелязва, че случаите на ученици в неадекватно състояние стават все повече. Затова и започва лично да иззема устройства с течни вещества от гимназистите и да качва снимки в социалните мрежи с тях, за да привлече вниманието на родителите за опасността.
"Първо е вредно за здравето на учениците, второ - те са неадекватни по време на учебните часове, когато ги използват", подчерта за БНТ Емил Терзийски, директор на ЗПГ „Кл. Тимирязев“, Сандански.
Въпреки мерките и издадените заповеди в училище, случаите на употреба продължават.
"Продължава се, всеки ден така по един случай установяваме, провеждам на ден по два, три разговора с родители, чиито деца са употребявали. Те остават, повечето остават учудени, повечето остават озадачени как така тяхното дете е използвало... Няма как да се получи, ако нямаме подкрепата на родителите и ако няма действие на различните институции за ограничаване продажбата на тези вейпове, снусове и т .н. в търговската мрежа", категоричен е училищният директор.
"Според мен всичко това е някаква мода, което в момента е толкова нашумяло. Много малка част от учениците всъщност са абсолютно наясно какво се съдържа в тези упойващи вещества, в тези вейпове, снусове, това което използват. Просто те не са запознати", смята Вероника Миндова, педагогически съветник в ЗПГ „Кл. Тимирязев“, Сандански.
"Отвън пред училището често ги използват децата. То няма как да ги премахнат според мен. И да сложат забрани, колкото на учениците се казва "не", това означава все едно "правете го", коментира ученик.
В опит за справяне с проблема както с употребата на забранени вещества, така и с поведението на учениците, директорът подкрепя предложението за въвеждане оценка за дисциплината на учениците.
"Една мярка, ако се въведе за оценка на дисциплината в училище и разбира се тази оценка на дисциплината се свърже с нещо - било с някаква санкция на родителите, било свързано с кандидатстването на учениците, тези, които кандидатстват след 7-и клас, тези, които кандидатстват във висши учебни заведения, да има някъде в балообразуването или по някакъв начин да се взима предвид и това", коментира Емил Терзийски, директор на ЗПГ „Кл. Тимирязев“, Сандански.
А родителите са разединени в мнението си трябва ли да има такава оценка в дневника.
"Защо да не. Поведението идва и от домашната среда, домашното възпитание и от улицата, така да кажем", смята Ваня Малинска.
"Мисля, че на този етап това не е необходимо, защото това беше в миналото, на мен също са ми намаляли поведението за неща. Може би не е нужно на днешно време това нещо, трябва децата да се стимулират по друг начин, за мен това е заплаха, това е мое мнение", отбеляза Мариела.
"Трябва да има дисциплина, не може, трябва да има някакъв ред, някакви правила. Не може човек да си прави каквото му е кеф, каквото и да е", подчерта Йорданка.
Предложението за въвеждане на оценка за дисциплината на учениците ще бъде обсъдено на заседание на УС на Съюза на директорите в системата на образованието идната седмица.