Ватман в столицата е починал от инсулт в трамвая, който управлява, съобщиха от "Спаси София" на своята Facebook страница.
"Лошото управление и големите жеги взеха поредната жертва - ватман почина в трамвая. На 2.8., когато температурите в София надвишаваха 40 градуса, ватман на едва 51 г. спира на спирка бул. "К. Величков" и повече не потегля, защото получава инсулт.
Подобни инциденти не са рядкост - само тази година има поне 5-ма водачи, починали на възраст под 55 г.и със сигурност част от причините за черната статистика са лошите условия на труд в общинските транспортни оператори.
Години наред трамваите са трагично недофинансирани и около 80% от тях нямат климатик даже и в кабините на водачите. Ватманите са принудени да работят дълги смени, често по над 10 часа, при температура в кабините над 40 градуса и в нечовешки условия - с огромен извънреден труд, високи нива на стрес, лоши санитарни условия, твърде кратки почивки. Налице е и лошо управление на съществуващите активи, тъй като в момента на разположение има:
26 трамваи, оборудвани с климатици за водачите, които обаче не са в изправност;
15 спрени и неизползваеми трамваи оборудвани с климатици, които могат да бъдат монтирани на други трамваи в движение;
10 трамваи модел Песа, които през лятото стоят в депото - те могат да бъдат на линия и така да заместят поне част от по-старите неклиматизирани мотриси;
Поне 15 изправни автобуса с климатик също ежедневно не излизат на линия.
През 2016 г. пък Столичен електротранспорт обяви обществена поръчка за климатици в кабините на трамваите, която пропадна. 4 години по-късно е обявена нова процедура, с изпълнител избран в началото на 2021 г. , но климатици все още не са поставени заради трагичното финансово състояние на градския транспорт. Катастрофалната транспортна политика на Йорданка Фандъкова доведе до огромен отлив на пътници и приходи в системата, а дори Ковид-кризата не бе мотив за управляващите най-накрая да направят градския транспорт по-бърз, редовен и привлекателен!
Поднасяме искрени съболезнования на семейството на починалия и настояваме за спешни мерки и дълбоки реформи!", написаха от "Спаси София".
Цветан Кръстев 10:42, 18.08.2021
Пари за градския има, но трябва да се провери къде отиват. Това е дружество в което най лесно се прехвърлят държавни средства в лични сметки. Проверете от къде се закупуват части за превозните средства и на каква цена, сравнете цените на дребно в търговската мрежа и цените на същите части закупени на едро в определени складове.