Пореден тревожен сигнал за нечовешки условия по време на пътуване с влак на БДЖ разтърси социалните мрежи.

В публикация във Facebook Маринела Неофитова разказва за истински „ад“, преживян на 24 юли в немски вагон от композицията на бързия влак София-Русе (номер 4610 БВ), потеглил в 15:40 ч. от гара София-Север.

Вместо комфортно пътуване, обещано чрез модернизация и нововъведения, пътниците попадат в пареща капсула с нефункционираща климатична система, прозорци, които не се отварят, и масички, захванати с... ластици. Една от тях дори се откачила и ударила племенницата на Маринела.

„Бяхме подложени на ад - над 50 градуса жега, не се дишаше. Деца и възрастни пред припадък“, написа тя.

Според кондуктора, който сам изглеждал на ръба на изтощението, температурата в някои от вагоните достигнала 58°C. В отчаян опит да задейства климатичната система, той на няколко пъти включвал и изключвал захранването ѝ, като дори се появила миризма на бакелит.

„Кондукторът толкова беше препотен, сякаш току що си е взел душ. Хора, ядосани, готови да се нахвърлят на него, сякаш той е виновен“, допълва Неофитова.

Нямало инженер във влака, а обажданията на Маринела към институции довели до... прехвърляне на отговорността към самия кондуктор.

„Позвъних на всяка възможна институция, от която можех да получа (или аз поне така се надявах) адекватен отговор за проблема, пред който бяхме поставени! Да! Обаче това не стана! Вместо това ми беше отговорено, че няма коментар и едва ли не да се оправяме както можем сами. Да се обърна към кондуктора и той да разреши проблема! Що за глупост?! За пореден път се уверявам, че някои служители са поставени на позиция, за която не са готови да реагират адекватно“, възмущава се жената.

След над час мъчително пътуване, пътниците били преместени в стар български вагон с отварящи се прозорци, но пътниците от четири пълни вагона били събрани на едно място. По думите ѝ, това довело до нов абсурд - тълпа, блъсканица и липса на елементарен ред.

„Не мога да си представя, че сме Европейска държава и не мога да си представя, че се гордеем с това, че са закупени вагони за скраб, това ли заслужава българският гражданин? Другите две неща, на които бих искала да обърнете внимание са: Служителите, които отговарят на телефонната линия са до 16 ч. След това как се процедира? Вдигат служители от билетния център, които нямат представа как да реагират. Всеки вдига рамене и казва едва ли не да се оправяме! Вторият въпрос е, че едни и същи места се продават на няколко човека и сме принудени да се караме помежду си, за да има място където да седнем през 7 часовият престой във влака!“, написа още Маринела.

Мерките на държавата - само на думи?

В началото на юли министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов обяви спешни мерки за справяне с кризата във влаковете, включително създаване на кризисен щаб и разследване на причините за масовите повреди на климатичните системи. Последваха и категорични обещания за уволнения, ако не се подобрят условията и чистотата във вагоните.

„Причината е безотговорното поведение на предишни ръководства, които са закупили вагони втора ръка от "Дойче бан", които са комфортни и в чудесно състояние, но прозорците им не се отварят. Климатиците им аварират много често. Този проблем е бил и цялата минала година. Същият ад се е случил в момента, в който са пуснати в експлоатация и за съжаление до момента БДЖ не намират начин да оправят проблема“, заяви министърът.

Министърът на транспорта заплаши с уволнения в БДЖ

Проблемите обаче очевидно продължават. И въпреки острия политически тон и обещания за „европейски условия“, сигналите като този на Неофитова стават все по-драматични.

Кога ще прелее чашата?

Публикацията на възмутената пътничка добавя още една капка в чашата на общественото недоволство. Ще бъде ли именно тя причината чашата да прелее - предстои да видим.

„Какво трябва да се случи, за да се задействат адекватни мерки? Някой да почине ли?“, пита в заключение Маринела Неофитова.

Докога БДЖ ще поставя хората в опасност и ще пренебрегва собствените си обещания? И най-важният въпрос: ще последват ли реални действия - или отново ще чуем само гръмки изказвания?

Уважаеми г-н Караджов, времето за показни ангажименти мина. Всеки нов сигнал е и ново доказателство за провал. Ако дори сега не последват конкретни мерки, значи държавата мълчаливо приема този ад за норма. А хората - те вече не пътуват, те оцеляват.

"Поднасям искрените си извинения към всички": Министър Караджов се качи на влак, откри редица проблеми

Врата на влак заклещи жена, пътува така 7 минути

Отново проблем с БДЖ: "Министерски" влак забави други пътници с час и половина

8 часа от Варна до Пловдив: Поредно мъчително пътуване с БДЖ