Автошколи на протест срещу готвените законови промени в сектора.
Десетки учебни автомобили запушиха паркинга пред храм-паметника “Св. Александър Невски”, за да се обявят против въвеждането на електронна система за контрол и промените в броя на учебните часове.
Инструктори и ръководители на учебни центрове настояват за по-адекватни институционални и браншови решения в сферата на пътната безопасност.
Протестиращите се разграничават от бранша и браншовите структури, които подкрепят проектопромените.
“Ние не сме “за” selfie-тата (камерите, които да записват целия курс – б. р.), нито за увеличаване на часовете. Ние сме “за” контрол, но не по този начин. Не за този контрол”, коментираха пред DarikNews протестиращите.
От бранша се притесняват, че ако броят на учебните часове зад волана се увеличи, това ще повиши цената на курса, което пък ще доведе до отлив на клиенти. И заявиха, че и към момента курсистите имат възможността да вземат допълнителни часове за кормуване, но това не води до промени.
От бранша са пресметнали, че ако готвените промени станат факт, цената на един курс ще се повиши с около 220 лева, а ако се въведе и GPS контрол – още повече.
СБА са категорично против увеличението на часовете по кормуване
По-малко теория, повече кормуване: Шофьорският курс скача с 300 лв
“Над 70% от всички курсисти взимат шофьорска книжка от първия път. Всичко е в изпита. Там трябва да е контролът на държавата”, коментираха хора от бранша.
По думите им става дума за изкуствен контрол. Купуването на допълнителна техника е излишно разхищение на средства. Проблемът е в липсата на механизъм, с който да се следи дали шофьорите са добри.
Инструкторите настояват още за отпадане на кормуване в мъгла, през нощта, както и по магистрала. Предлагат и повишаване в заплащането на изпитващите с цел привличане на висококвалифицирани специалисти и експерти.
Всички свои искания и предложения протестиращите са събрали в специално становище, което са изпратило до министерствата на транспорта и образованието, както и до Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.