България оттегля проекта за „Струма“ през Кресненското дефиле, но средствата ще бъдат пренасочени за друга магистрала.
Парите за частта от Креснеското дефиле - 268 млн. евро, ще бъдат използвани за довършване на магистрала "Европа" от София до Калотина.
По протежението на магистрала "Европа" ще се изгражда и паралелно жп трасе. Частта през Кресненското дефиле от магистрала "Струма" може да се довърши с пари от националния бюджет, пише "24 часа".
Обмисля се и вариант да се търси еврофинансиране през следващия програмен период.
По-рано днес от АПИ съобщиха, че България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него.
По протежението на магистрала "Европа" ще се изгражда и паралелно жп трасе. Частта през Кресненското дефиле от магистрала "Струма" може да се довърши с пари от националния бюджет, пише "24 часа".
Обмисля се и вариант да се търси еврофинансиране през следващия програмен период.
По-рано днес от АПИ съобщиха, че България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него.
От пътната агенция казват, че решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до обществено мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.
През декември м. г. Изследователски център „Тренд“ проведе национално представително социологическо проучване. За 78% от анкетираните „участъкът през Кресненското дефиле е опасен, а изграждането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите“. За 70% от анкетираните построяването на автомагистралата е важно за намаляване времето за пътуване. 18% от българите са на мнение, че АМ „Струма“ трябва да се довърши независимо, че минава през защитена зона, а най-голям процент – 40 на сто считат, че магистралата трябва да се довърши, но при пълна гаранция за опазване на биологичното разнообразие.