Българската хотелска асоциация (БХА), представляваща над 30% от реализираните нощувки и над 50% от приходите в туристическия бранш, изразява своето категорично несъгласие с провеждащите се в момента мащабни ремонтни дейности по автомагистрала "Тракия".
В официално писмо до председателя на УС на АПИ Йордан Вълчев, министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов и министъра на туризма Мирослав Боршош, БХА алармира, че текущите ремонти пряко застрашават нормалното протичане на трафика към черноморските курорти в навечерието на активния летен сезон.
Облаци от прах и задръствания на АМ "Тракия" СНИМКИ
"Недопустимо е в разгара на подготовката за летния сезон да се създават изкуствени пречки пред придвижването на туристите. Километричните опашки и загубата на време ще бъдат визитна картичка на българското лято!", заяви Веселин Данев, председател на Управителния съвет на Българската хотелска асоциация.
Асоциацията настоява за:
Незабавно отлагане на ремонтните дейности по автомагистрала "Тракия" за периода след приключване на активния летен сезон.
Като краен компромис, ако отлагането е невъзможно, драстично ускоряване на ремонтите, като крайният срок 30.06.2025 г. е абсолютно неприемлив и трябва да бъде съкратен.
Българската хотелска асоциация (БХА) подчертава, че довеждащата пътна инфраструктура е жизненоважна за туристическия бизнес, особено за "крилата" на сезона, когато хотелиерите се концентрират върху конферентен и конгресен туризъм. По данни на асоциацията, българските гости в четири и петзвездни хотели през последните години успяват да компенсират спада на традиционните пазари по Черноморието.
В писмото се предлага за в бъдеще ремонтите да се планират в началото на пролетта, като тяхното завършване да съвпада с преобладаващата практика за забрана на строителните дейности в черноморските общини, която е 15 май.
Българската хотелска асоциация (БХА) настоява, също така, примерът на черноморските общини, които съгласуват ремонтите с Министерството на туризма, да се разпространи и върху ключовите елементи от довеждащата пътна инфраструктура, за да се избегне липсата на координация между ведомствата.