Дебнат ли безконтролни тарифи за пътна помощ по пътищата у нас? Миналата седмица ви срещнахме със Стилян Пеев, който катастрофира с дядо си на магистрала „Тракия”, близо до село Лозен. Докато роднината му се бори за живота си, Стилян е посъветван да извика пътна помощ, за да бъде преместен автомобилът. Искат му близо 1000 лв. Миналата седмица включихме представителя на пътна помощ, който направи сметка как е формирана сумата.

Пътна помощ или пътна гавра? Шокиращ разказ за измама след тежката катастрофа на АМ "Тракия"

Нова тв отправи покана за участие към директора на АПИ, но тя бе отказана. Беше ни обяснено, че мантинелата, на която се е нанизал дядото на Стилян няма да бъде оправена, докато трае разследването.

Бизнес ниша ли е пътната помощ, има ли фиксирани тарифи и как се контролира услугата? В предаването говори председателят на Съюза на българските автомобилисти инж. Емил Панчев.

„В България пътната помощ се контролира по лек начин. Много е лесно да си регистрираш в „Автомобилна администрация” фирма за пътна помощ. Трябва само да имаш телефон, на който да се обаждат и съответно кола и книжка. Истината е, че всеки сам си определя ценоразписа”, обясни той пред медията.

„Например, ние имаме 2 колцентъра и често ни питат колко взимаме на км и казваме примерно 3 лв. Обаче се формира и такса 32 лв. за товарене и разтоварване.  Никога не взимаме в обратната посока. Много често колеги взимат и обратния курс. Тоест, ако курсът е 100 км става 200 и цената излиза доста по-висока.В София и по-големите градове взимаме пакетна цена. Тя е от 69,99 лв. в зависимост от това колко е тежък автомобила.”, каза още Панчев.

По думите му при тях Стилян е щял да плати 122 лв. 

„За съжаление услугата пътна помощ в различните държави е доста скъпа. Имаме случаи хора да остават колите си в Гърция, защото ако ги докарат в България, ще им излезе 3 пъти по-скъпо от колата”, поясни Панчев.