Нови стандарти за административното обслужване! Те бяха приети от правителството тази седмица по предложение на вицепремиера Томислав Дончев. Какво предвиждат те?
С 20 минути ще разполагат чиновниците, за да свършат работа по запитване на гражданин, което е отправено на гише или по телефона. Ако е дошло по пощата, срокът може да е до 3 дни
20 минути е и максималният срок, в който гражданинът трябва да чака на опашка, преди да бъде обслужен от чиновник, предвижда пък друг от стандартите.
При нарушение на стандартите за обслужване може да бъде наказан както конкретен служител, така и цялата администрация по реда на Закона за административното обслужване, предвижда постановлението на Министерския съвет.
Чиновниците ще са задължени и да поздравяват с “Добър ден”. Задължителното обръщение към гражданите пък е “Уважаеми господине/госпожо”, а в края на разговора трябва да пожелаят “Приятен ден”.
Правителството въвежда и стандарти за вида на чакалните пред гишетата, пише 24 часа. В тях всеки чакащ трябва да разполага с поне 0,5 кв. м площ, да може да застане на метър от останалите, за да не се нарушава личното му пространство, и за поне 30% от гражданите на опашката да има поставени столове. Центровете за административно обслужване пък трябва да имат табели, които водят към тях, на поне 300 м от входа им.
Има ограничение за едно заявление да не се налага посещаване на повече от 2 гишета.