От 1 юни ще бъде активна нова е-услуга за деклариране на данни за превози на стоки с висок фискален риск, съобщиха от НАП. Новата услуга ще бъде достъпна с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за е-услуги на приходната агенция, в група „Фискален контрол“. Освен подаване на данни за превоз на стоки с висок фискален риск, фирмите ще могат да извършват и справка за осъществения контрол върху превоза на рисковите стоки от органите по приходите.

Новата услуга позволява попълване и подаване на данни за превоз на рискови стоки; генериране и изпращане на уникален номер на превоз (УНП); корекция на подадени данни; подаване на уведомление за неполучена стока; подаване на уведомление за анулиране на УНП; преглед и търсене на подадени данни за превоз на рискови стоки и издадени УНП. В електронната форма на услугата потребителят има две активни опции за избор. Единият е, когато превозът започва от територията на друга държава–членка на ЕС и завършва на територията на страната, а другият - превозът започва от територията на страната и завършва на територията на друга държава-членка на ЕС.

За удобство на клиентите е разработена и секция „Адреси“, която позволява редактиране на данни, които след запис се вписват автоматично в полетата за адресите за получаване/разтоварване или изпращане/натоварване на стоките. Новата услуга е с пълен и частичен достъп за всички физически и юридически лица, които са подали заявление за ползване на електронните услуги на НАП и са избрали опцията за ползване на групата услуги „Фискален контрол“, допълват от НАП.

Повече за стоките с висок фискален риск или действията на органите по приходите може да намерите в рубриката „Фискален контрол“ на сайта на НАП. Допълнителна информация фирмите могат да получат от Информационния център на НАП на 0700 18 700, както и от звеното по фискален контрол на (+359 2) 9859 6809 или на [email protected].