Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шест бяха ранени? Сработила ли е системата против инцидента на НКЖИ или има човешка грешка? Темата анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
Двама загинали и шестима ранени след челния сблъсък между два влака
„Тук има поне няколко грешки. С една грешка не може да стане катастрофа. Има поне едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Той е категоричен, че е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е тръгнал от коловоз без светлинна сигнализация.
Експертите обясниха пред Нова, че най-вероятно единият от влаковете е тръгнал от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Композициите се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
„По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.
Прочетете още
- 17:14 Купи рокля, но си тръгна и с парите – полицията в Пловдив издирва този мъж СНИМКИ
- 17:00 Марин от пейката: когато човекът до нас се нуждае не от съжаление, а от шанс
- 15:00 Сърничка в капан на добри намерения: майка ѝ я търси, а ние можем да помогнем
- 19:00 Аварийната лента – новото ВИП платно за безочливите на четири гуми СНИМКИ