Инцидентът, станал вчера на пътя между Бяла Слатина и Кнежа в района на местността „Рампата“, разтърси обществеността с тежките си последици и шокиращи обстоятелства. Днес от Европейския център по транспортни политики (ЕЦТП) публикуваха информация за катастрофата, която разкрива не само мащаба на трагедията, но и груби нарушения на закона и елементарните правила за безопасност.
Тежка катастрофа с тир, твърдят, че има пострадало дете и човек с откъснати крайници
По данни от публикацията, пострадалите са мъж, който е изгубил и двата си крака вследствие на инцидента, дете е със счупени долни крайници и жена с тежки гръдни травми. Това е равносметката от една катастрофа, която според ЕЦТП е могла да бъде предотвратена, ако бяха спазени елементарни норми.
Особено тревожни са разкритията, че ТИР-ът, причинил катастрофата, се е движел с над 90 км/ч, при разрешена скорост от 50 км/ч в участъка. Допълнително, камионът е бил със свалени регистрационни табели – практика, използвана за избягване на плащането на тол такси. Още по-фрапиращо – в ремаркето му са се превозвали два влекача, двигатели и скоростни кутии, необезопасени и потенциално изключително опасни при рязко спиране или удар.
Според ЕЦТП гумите на влекача са били производство от 2021 година, с видимо износен грайфер, което поставя под съмнение неговата годност за пътя. Организацията посочва още, че втори ТИР, пътуващ заедно с първия, е бил натоварен с влекач, върху който е било поставено ремарке с джет – поредно доказателство за системно пренебрегване на всякакви норми за безопасност.
Прочетете още
- 11:04 Диана Русинова прие предложението на регионалния министър да оглави АПИ ВИДЕО
- 15:00 Пазете си главите! Агресивни гарвани нападат хора и домашни любимци
- 13:00 Астролог обеща фантастични промени за четири зодии през юни
- 12:00 Ужас в столицата: автобус премина на червено и помете лек автомобил ВИДЕО
Ми 14:07, 26.05.2025
От Пловдив до Бургас и обратно на другия ден имаше само една патрулка на магистралата. Беше край Стара Загора и снимаше за скорост. Това е пътната безопасност в България. Имаше автомобили, които шофираха с 200 и не им пукаше.