Постепенно "GEN Z" заема все по-важни позиции на пазара на труда, като неговият уникален стил и работни навици чертаят прехода към по-гъвкав, ценностно ориентиран и дигитализиран работен режим. Родени в свят, където технологиите предоставят безгранични възможности, подходът на представителите на поколението Z към работата включва иновативни идеи, силен акцент върху устойчивостта и ангажираност в обществото. Мебелите, налични на rfg.bg и в десетте шоурума на RFG на територията на България, въплъщават идеологията на това младо поколение.
Кои са поколението Z или GEN Z?
Поколението Z се определя като тези, родени след „Милениалите“ и преди „Поколението Алфа“. Този термин се отнася за хората, родени от средата на 90-те години на XX век до началото на 10-те години на XXI век. Те се характеризират с изключителен технологичен напредък и склонност към динамичен начин на живот, бързи мисли и действия. От професионална гледна точка, GEN Z внася нова перспектива в работния процес и значително променя процесите, които предишните поколения са били свикнали да използват. Хората между 18 и 27 години предпочитат ефективността, намират позитивите при колаборативните форми на работа и ценят баланса между работата и личния живот.
Технологията е в сърцето на нещата
Това твърдение е напълно вярно за представителите на поколението Z. Техните познания в областта на цифровите технологии, натрупани още в детството им, се отразяват значително върху очакванията и работния им стил. За тези хора е от съществено значение работното им място да разполага с иновативни технологични инструменти и устройства, които да оптимизират и систематизират работата им. Днес, повече от всякога, автоматизацията и „умните“ устройства се възприемат като помощни средства за работния процес, а не като заместители на човешкия фактор. Философията на GEN Z подчертава, че технологиите дават на служителите повече време и възможности да се фокусират върху креативните аспекти на работата, което в дългосрочен план води до повече удовлетворение и по-високи резултати.
Предимствата на хибридната работа
Според изследване от 2023 г. на водеща консултантска компания, GEN Z предпочита значително хибридния модел на работа и цени възможността за гъвкаво работно време, в сравнение с предишните поколения. Те разбират и ценят предимствата на хибридната работа, която им позволява да балансират работата си от вкъщи и присъствието в офиса. В сайта на RFG и в десетте ни шоурума ще откриете разнообразие от модерни мебели, вдъхновени и създадени с внимание към комфорта на работниците независимо от това къде извършват своите задължения.
Самостоятелна или екипна работа?
GEN Z хората предпочитат автономността, насочвайки се към позиции с гъвкаво работно време и възнаграждение, базирано на резултатите, а не на традиционния график от 9:00 до 18:00 часа, 5 дни в седмицата. Скорошно изследване на водеща HR компания показва, че хората от поколението Z виждат честата смяна на работното място като валидна кариерна стратегия. Продуктовите решения на RFG са създадени така, че да отговарят на потребностите на това ново поколение и да подпомогнат създаването на динамична и гъвкава работна култура, инвестирайки в бъдещето на труда.