Това е продължение на доста сериозна работа, която започна преди година и нещо. Тогава излезе едно становище на КЗК. Това посочи проблем с данъчните складове, а той е извън Закона за горивата. Заключението на КЗК беше, че няма достатъчно и на брой, и като обем, което пречи на конкуренцията. Ако искаме да има нови представители на сектора в страната, но няма достатъчно данъчни складове, те няма да влязат. Това заяви министърът на икономиката Емил Караниколов.

Доказването на картела е изключително трудно. Целта е 2 данъчни склада да бъдат освободени за нови представители на пазара, които искат да влязат на него, и да изградим още един. Тази конкуренция в данъчните складове ще доведе до по-добри качество и цени, добави той.

Това, което ще получат гражданите, е, че на тези бензиностанции, ще има качество. Вероятно в цял свят заради пандемията ще се появяват такива намеси от страна на държавите в икономиката. Държавата ще бъде предвидим партньор и лоялен конкурент, но ще бъдем и това, което е необходимо на хората. Държавните бензиностанции ще бъдат търговско дружество, което ще изгради своя модел, ще определи своите точки и ще работи така, че да е ясен е пример за това как се формират цените, каква е конкуренцията, обясни Караниколов пред БНТ.

Работата на финансовия министър е да има повече приходи и по-малко разходи. За мен е важно всеки сектор да се развива. Промени в ДДС и данъчното законодателство трябва да се правят след изключително дълъг анализ, защото това са парите на държавата. Ако направиш грешка, то ще е за сметка на заплати, пенсии и някакви важни сектори. Моето лично мнение е, че на хотели, ресторанти, кафета трябва да се помогне с временна мярка, каза още той.

85% от спрените бизнеси заради пандемията са отворили, но останалите 15% фалираха. Започват да отварят производствата в Европа, нашите работят, завърши министърът.