Нови правила за шофьорските курсове целят да направят по-опитни младите водачи на пътя.
Една от основните мерки, които се въвеждат, е финалният изпит за кандидат-шофьорите да не се провежда да същия автомобил, на който са провеждани курсовете.
Това на практика означава, че ще се наложи влагане на допълнителен ресурс, с който да се купят нови автомобили. Държавата предвижда те да са оборудвани с видеокамера и компютър.
Миналата седмица стана ясно, че шофьорските изпити ще се провеждат в специалните автомобили без присъствието на инструктор. Маршрутът, по който да минават кандидат-шофьорите, ще се избира от електронно устройство.
Реформи при изпита за шофьорска книжка: Инструкторът излиза от У-колата!
Изпитът ще е в автомобил, различен от учебния, и само в присъствието на инспектора от ДАИ, без инструктора.
Според бившия началник на КАТ Алекси Стратиев и в момента всеки, който се чувства неподготвен, може да вземе допълнителни часове за кормуване.
"Новите водачи през първата една-две години не са толкова рискови, колкото през третата година. Те придобиват самочувствие, че могат всичко на пътя и се стига до трагични инциденти", коментира той пред bTV.
Възможно е промените, предложени от Министерството на транспорта, да повишат цената на курсовете. Практическите занятия обаче ще бъдат увеличени, в това влизат и повече часове за нощно и извънградско шофиране.
"До 30 март тази година трябваше да се създаде нова учебна документация за обучение на водачи на МПС. Тя беше изработена от работна група. До ден днешен намаляването на часовете по теория и увеличаването на тези по практика не се е случило. Докладът не може да стигне до министър и надали той го знае", обясни Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.