Диана Русинова повдигна една често дискутирана тема, касаеща поведението ни на пътя. А именно – какви са правилата относно аварийните ленти по магистралите? За мнозина е ясно, че в лентата за принудително спиране, се предприема престой поради възникнала техническа неизправност на автомобила. Експертът по пътна безопасност публикува кадър, който озадачи. Полицейски автомобил е спрял за проверка камион на магистрала. Разположението на превозните средства е в аварийната лента, което е потенциална опасност за тях, както и останалите превозни средства.
„Да извършва проверка в лентата за принудително спиране не застрашава само живота на извършващия проверката, но застрашава и живота и здравето на всички участници в движението. Има не малко пътни инциденти, които са се случили именно по този начин. В този случай светлините са включени на колата на ОДМВР София, но дали идващите отзад изобщо ги виждат, щом колата се намира пред тежкотоварния автомобил?,“ пита в социалната мрежа Русинова.
„Надявам се Министерство на вътрешните работи да вземат мерки, преди да е станало твърде късно и невинен човек да пострада поради безхаберието на полицията,“ продължи тя.
„Абсолютно точно! Не само, че има случаи на загинали при подобни обстоятелства (на магистрала Хемус), но има дела от преди повече от 7 години, които още не са приключили! Някой да си е направил извод, да си е взел поука от тогава?,“ пита мъж.
„Това е страшно тъпа практика.. В нормалните държави, затова като те спират, те изтеглят до първата отбивка или паркинг.“
„Колата със специален режим на движение е длъжна да е отзад на спрения за проверка автомобил! За съжаление поредна липса на компетентност.
Ето и какво се казва в Закона за движение по пътищата:
При движение по автомагистрала на водача е забранено :
1. да спира пътното превозно средство за престой или за паркиране извън специално обозначените за това места;
2. да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително и на местата, където тя е прекъсната;
3. да се движи по лентата за принудително спиране
Чл. 59
(1) Водачът на пътно превозно средство, принуден да спре поради независещи от него обстоятелства, може да направи това върху лентата за принудително спиране извън платното за движение, като през нощта и при намалена видимост сигнализира спряното пътно превозно средство с предупредителен светлоотразителен триъгълник или включен авариен сигнал. При невъзможност да отстрани повредата и да продължи движението, той е длъжен да вземе мерки за изтегляне на пътното превозно средство от автомагистралата по най-бърз начин.
(2) Пътно превозно средство, получило повреда при движение по автомагистрала, може да бъде теглено с гъвкава връзка само до най-близкия изход на автомагистралата.