Авиокомпании, които искат още повече да намалят разходите си за полет, може скоро да започнат да измерват теглото на пътниците си преди да ги пуснат на борда. По този начин те ще могат да изчислят точното количество гориво, което ще е небходимо за всеки курс на самолета, съобщава „Сън“.
Нужното количество гориво може да варира значително в зависимост от общото тегло на самолета и превозвания товар. Колкото е по-тежък е той, толкова повече са е въглеродните емисии във въздуха.
В момента авиокомпаниите изчисляват нужното количество гориво по доста неточен алгоритъм, който взема предвид средното тегло на пътниците на борда според пола им.
Счита се, максималното тегло на един мъж е 88 кг, 70 на жена и 35 на дете.
Тази формула, обаче, в крайна сметка води до това, че авиокомпаниите често използват повече гориво от необходимото. Това твърди компанията Fuel Matrix, която предлага въвеждане на система с измерването на теглото на пътниците.
Така на полет се изразходва до 1% повече гориво, отколкото в действителност е нужно. Заради допълнителното тегло на самото гориво пък се гори между 0,3 и 0,5% повече гориво.
Ако се въведе точното измерване на теглото на пътниците, на година могат да се спестят до 750 млн. паунда от полети по целия свят, твърдят от компанията.
В момента текат разговори между фирмата и няколко британски авиокомпании, предлагащи дълги полети, за това дали системата да бъде внедрена в употреба.
Претеглянето на хората ще се извършва чрез дискретни подложки, отчитещи теглото, и може да се прави докато пътниците се чекират или когато оставят багажа си на местата за самообслужване на куфарите.
Може да бъде правено и когато минават през скенерите на проверката за безопасност.
Представител на компанията обяснява: „Не предлагаме хората да се качват на кантари, но летищата биха могли да се снабдят с „подложки за тегло“ в зоната за оставяне на багажа пред всеки екран“.
„След като чантата е чекирана, системата може да попита: „Стоите ли върху подложката за тегло“. Ако пътникът натисне „да“, тогава теглото може да бъде записано и подадено конфиденциално до авиолинията“, добавя той.
„Нашите патентовани технологии са приложими и към летищата и към авиолиниите за намаляване на разхода на гориво, емисиите на въглероден диоксид и т.н.
Разговорите ни в бранша продължават да вървят добре и ще се радваме да ви дадем по-подробна информация в следващите месеци“, посочва Ник Брейзър.
Още през 2015 година Узбекистанските авиолинии обявиха, че ще мерят пътниците и ще гонят някои хора с наднормено тегло от натоварените полети или малки самолети, ако лимита за теглото е превишен, пише pochivka.blitz.bg.
През 2017 година Финаир пусна подобна програма, която обаче беше доброволна, за да може да се определни точно колко гориво е необходимо на самолета.
Според много мнения в мрежата, обаче, измерването на теглото на пътниците би било унизително.