Проблем с изпращането на SMS за синя и зелена зона в София. За това сигнализират десетки столичани. Причината някои от клиентите да не могат да изпращат съобщения за платено паркиране мобилните оператори обясняват с най-новата версия на операционната система за смартфон Аndroid 12.

Поне два пъти седмично на Станислава й се налага да паркира в центъра на София. От скоро обаче, за да плати за зона SMS -ът с номера на колата се оказва, че не може да бъде изпратен.

„Получава се грешка 28, каквото и да значи това. Пробвах отново, но резултатът е същият”, разказва Станислава Цветкова.

Мобилните оператори обясниха проблема с новата версия на Аndroid и приложението на Google за SMS -и.

„Клиентите изпращат  SMS на кратък номер 1302, а приложението автоматично добавя +359 пред краткия номер и така се опитва да изпрати SMS до номер +359 1302. Всъщност такъв номер не съществува и SMS -ът остава като неизпратен, респективно те не заплащат за услугата”, обясни Любомир Малоселски, директор „Продукти и услуги” към един от мобилните оператори.

От А1 твърдят, че техните клиенти вече нямат проблем с изпращането на SMS -и. В най-скоро време се очаква проблемът да бъде разрешен и за абонатите на Виваком и Теленор, уверяват от телекомите.