Държавният Фалкон излиза в пенсия, реши днес Министерският съвет - решение, определено логично след серия аварийни ситуации с Фалкона, последната от които бе през ноември. Не е лошо да се помисли за нов самолет за правителствения Авиоотряд 28, препоръча тогава шефът му ген. Тодор Коджейков след поредния инцидент с Фалкона, в който бе премиерът Бойко Борисов.
Причините освен от съображения за сигурност, са и заради нарастващите разходи. Ремонтите на често авариращия самолет го правят по-скъп за поддръжка отколкото замяната с нов. Кабинетът възложи на Авиоотряд 28 да сключи договор за нов летателен апарат, който да замени един от двата държавни самолета. Със същото решение се възлага и изграждане на хангар за съхранение и техническо обслужване.
Фалконът изпълнява полети със специално предназначение - освен за официални и държавни посещения се ползва и за спешни медицински ситуации.
Самолетът е на служба в Авиоотряд 28 от 2004 г. Произведен е през 2001 г. Извършил е 3733 полета и има 6404 пролетени часове. Представлява френски двумоторен самолет от бизнес клас, създаден за изпълнение на регионални полети. Моделът, с който разполага Авиоотряд 28, може да превозва до 9 пътници и е с дължина на полета до 5790 км.
Авариите на Фалкона зачестяват от 2014 г. насам. Оттогава досега над 20 пъти самолетът е бил ремонтиран заради различни дефекти - отказ на някои от компютърните системи, на системата за противообледеняване, проблем при прибиране на единия от колесниците, изключване на единия от автопилотите и др.
Последният технически инцидент е от 15 ноември 2019 г., когато по време на заход за кацане дисплеят не дал коректна индикация. Тогава се наложи аварийно приземяване в София, когато на борда бе и премиерът Борисов на връщане от Солун.
По-рано тази година, през април, пък се наложи да се замени колело на единия от колесниците.