Автоматичното глобяване по 11 пътни участъка, по които ще се измерва средната скорост на автомобилите с камерите на тол системата, е задействано днес. През юни, юли и август камерите бяха тествани, а съответните законови промени - обнародвани в Държавен вестник. Тези 11 участъка са само началото - до края на тази година се очаква броят на "скоростните капани" да надхвърли 20. 

Засичането на средна скорост се е доказало като несполучлива практика в Европа

От Вакарел до Ихтиман
От 11-те отсечки с капани за скорост, тази вероятно е най-натоварената - и една от най-дългите. Засичането започва от 24-ия километър на магистрала "Тракия", близо до отбивката за Вакарел, и приключва на 43-ия километър, малко след мотел "Ихтиман".
Засичането се извършва и в обратната посока, към София.

От Цалапица до Радиново
Още един участък на автомагистрала "Тракия", в района на Пловдив, който започва от 107-ия километър, близо до отбивката за Цалапица, и продължава общо 11 километра до отбивката за Радиново. Същото важи и за обратната посока на движение.

От Сандански до Дамяница
Този участък на автомагистрала "Струма" трудно може да мине за особено рисков, дори през пиковия летен сезон. Засичането започва около детелината за Сандански, на 143-ия километър, и свършва край отбивката за Дамяница на 151-ия километър. И обратно.

Край Благоевград
Спускането от възвишенията надолу към Благоевград естествено подтиква към високи скорости - и МВР ще се възползва от това. Тук засичането е от отбивката за Българчево и продължава до тази за Покровник - съвсем къс участък от около 2 км, но достатъчен да изгорите с някоя глоба.

Северната тангента на София
10-километров участък за засичане на средна скорост между отбивката за Илиянци и Чепинско шосе, работи и в двете посоки на движение.

От Слатино до Кочериново
Ако ми хрумне да избегнете капана за скорост на магистрала Струма, като минете по стария път Благоевград-София (I-1), там ви чака друг контролен участък - от Слатино до Кочериново, общо 10 километра. Засича се и в двете посоки.

От Струйно до Шумен
Този 8-километров участък със засичане на средната скорост е по пътя I-2 (от Русе до Шумен), който е доста натоварен и с висок дял на румънския трафик, което е допълнителен фактор за повече инциденти. Засичането е от село Струйно (км 104) до отбивката за Шумен (км 112), и в обратната посока.

От Белокопитово до Каспичан
Още един участък в източната част на магистрала "Хемус", който започва от 340-ия километър край възел Белокопитово, и стига до 361-ия километър край Каспичан. Работи и в другата посока.

От Девня до Игнатиево
Контролът на скоростта по пътя към Варна продължава с участъка Девня - Игнатиево, от 399-и до 418-и километър на магистрала "Хемус". Работи двупосочно.

От Долни Дъбник до Телиш
Този участък от път I-3 се покри със зловеща слава в последните месеци заради няколко много тежки катастрофи, но проблемите всъщност са от десетилетия. Пътят е много зле планиран, с няколко завоя с обратен наклон, пътната настилка е значително по-тънка от минимално изискваното по спецификации и непрекъснато се деформира от тежкия товарен трафик. Ограничаването на скоростта може да намали риска, но не и да го премахне. Засичането започва още преди Долни Дъбник в посока откъм Плевен, и продължава до отбивката за Телиш - общо 22 км.

От Български извор - Сопот
Този участък от път I-4 от десетилетия е сред рекордьорите по катастрофи заради няколко опасни завоя с ниска видимост и подчертано неадекватно поставена маркировка. Дори се обсъжда поставянето на ограничителни колчета, за да се предотвратят изпреварванията. Междувременно камерите засичат средна скорост от Български извор (13-и километър) до разклона за Сопот (22-ри км).