Близо 300 пътници на полет от Лондон стояха блокирани близо час в „ръкава“, свързващ самолета с терминала на летището. За инцидента съобщиха от Министерството на транспорта.
Случаят е от снощи, но за него се разбра днес. На терминал 2 е кацнал самолет от Лондон с около 300 пътници. След кацането и при опит за слизане от самолета, пътниците са били блокирани в „ръкава“ за близо час. Според публикации на пътници в социалните мрежи, след като са се качили на „ръкава“ не е имало никой от персонала на летището, който да ги упъти накъде да продължат. Някои продължили в една от посоките и тигнали до заключена врата, където стояли около 15-20 минути. След това са се обадили на телефон 112, за да кажат, че са се изгубили на летището. „Кацаме с полет на българския авиопревозвач от Лондон. Ръкавът беше бързо закачен към самолета. И от ръкава преминахме към летището, където никой не ни посрещна. Хванахме първата логична посока и се озовахме пред врати, които не се отваряха. Стояхме 15-20 минути в този коридор, защото очаквахме служител да ни отвори. Това не се случи и постепенно осъзнахме, че не сме посрещнати и трябва да се върнем назад. Започнахме да ходим насам-натам по коридорите и да търсим служител на летището, което продължи още половин час“, разказа проф. Асена Сербезова, която е сред блокираните пътници.
„Накрая се озовахме на втория етаж, където излизат пътниците. Гранична полиция, разбира се, не ни пусна. За това време се появи и служител на летището, който заяви, че няма ключове и карта, с която да ни отвори и да ни преведе. В крайна сметка бяхме 50 минути на летището, без да можем да пристъпим към гранична проверка. Представете си, че се случи инцидент на летището - пожар или не дай си боже друга ситуация, която да изисква бързо извеждане на пътници. Аз видях вчера, че не са в състояние да го направят“, каза още проф. Сербезова, цитирана от bTV.
От МВР съобщиха, че в дежурния център на "Гранична полиция" на аерогарата е получено обаждане от дежурен координатор на 112 за сигнал от пътник, който не може да напусне самолета. Незабавно са изпратени служители от дежурната смяна на ГКПП Аерогара София, които са установили, че действително има пътници, намиращи се в т. нар. ръкав между самолета и терминала, които не могат да излязат.
Тъй като проблемът е извън компетенциите на граничните полицаи и се обезпечава от наземния оператор на летището, веднага са повикани компетентни техни служители, които да отворят електронните врати по пътя към изходите на терминала, посочват от МВР.
Пътниците не са могли да стигнат до зоната за граничен контрол, но граничните полицаи са оказали съдействие на наземния оператор, отговорен за обслужване на Терминал 2. ГД "Гранична полиция" няма компетенции по транспортиране на пътници, нито по обслужване на сградата на терминала, самолетите и обслужващите автобуси, добавят от МВР.
От оператора на летището в София „Соф Кънект“ заявиха, че отговорността е изцяло на наземните оператори. Според „Соф Кънект“ две компании обслужват пътниците на летището в София – от чекирането им, през проверката на размера на багажите преди отвеждането им до самолета, превозването им с автобус или преминаването им на ръкав и времето за доставянето на багажа. Във връзка с инцидента и с неуредиците на летище "Васил Левски" София вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов свиква спешна среща.
Прочетете още
- 13:00 Пантерата от Шумен – черната ирония на един народ в нервен срив
- 17:26 Изчезна 22-годишният Йоан, възможно е да се крие отдалечено място СНИМКА
- 16:00 "Браво, тарикати!" – възмутен шофьор засне нарушители на АМ "Тракия"
- 21:07 Дрифт? БМВ се вряза в стълб на булевард в София, щетите са сериозни СНИМИК