След страховитата катастрофа, при която загинаха трима души – майка, баща и бебето им - а 7-годишно момиче остана в кома, общественото напрежение около Околовръстния път на Пловдив продължава да расте.
Инцидентът стана в понеделник вечерта, когато 24-годишният шофьор на камион навлязъл в насрещното движение и се блъснал челно в лек автомобил, в който е пътувало семейството. Водачът бе привлечен като обвиняем за причиняване на смърт по непредпазливост и е задържан за 72 часа.
На фона на трагедията Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики публикува остра позиция във Facebook, в която обвинява собствениците на имоти покрай пътя в опит да използват случая за лични облаги.
„Трагедията със загиналото семейство в Пловдив за съжаление се преекспонира и удобно се използва за разчистване на частни сметки“, пише Русинова.
Тя заявява, че именно част от местните бизнеси настояват за премахване на монтираната ограничителна система (ОСП), като маскират исканията си с „загриженост за безопасността“.
„Техните искания са облечени в призиви за повишаване на безопасността, но аз бих казала, че това е истинско лицемерие“, подчертава тя и припомня, че преди поставянето на мантинелите банкети са били използвани като паркинг от автокъщи и сергии.
„Не знам кое е по-опасно: да се удариш в ОСП или в паркирала кола или камион?“
Русинова допълва, че по трасето минава напоителен канал, който по европейски изисквания задължително трябва да бъде обезопасен с мантинели, независимо от местните претенции.
„Наистина не мога да повярвам, че има хора, които използват факта, че загубихме цяло семейство, за да си повишат цените на имотите и да си решат проблема с достъпа до тях“, пише тя.
„Техният бизнес ли е по-важен от човешкия живот?“
Според нея реалното решение е разширение на Околовръстния път на Пловдив, за което организацията ѝ ще настоява пред Министерския съвет.
„Още утре ще внесем предложение… този път да бъде включен в списъка с национални обекти от стратегическо значение“, заявява тя.
Русинова очаква и Агенция „Пътна инфраструктура“ да представи оценка на безопасността и конкретни мерки, докато бъде реализиран проектът.
Тя отправя остър въпрос и към протестиращите собственици на имоти:
„Дали същите тези многобройни собственици… ще бъдат толкова загрижени, когато стане време да дарят частите от имотите си, които все още не са отчуждени? Или загрижеността свършва там, където започват личните интереси?“
Вижте и цялата позиция, споделена от Диана Русинова:
"Трагедията със загиналото семейство в Пловдив за съжаление се преекспонира и удобно се използва за разчистване на частни сметки.
Собствениците на имотите покрай пътя от години настояват за премахването на ограничителната система за пътища (ОСП), или както всички я наричаме – мантинела.
Техните искания са облечени в призиви за повишаване на безопасността, но аз бих казала, че това е истинско лицемерие. Прилагам снимки, от които ясно се вижда, че през 2018 година – преди поставянето на мантинелите – банкетите удобно са се използвали като паркинг покрай пътя.
Не знам кое е по-опасно: да се удариш в ОСП или в паркирала кола или камион?
От друга страна, тъй като пътят очевидно е бил безплатен паркинг за процъфтяващия бизнес от двете страни – предимно автокъщи – явно тези хора смятат, че е било „по-безопасно“ техните клиенти свободно да щъкат по околовръстното, за да разглеждат автомобилите, подредени от двете му страни. Да не говоря за множеството продавачи на домати, чушки и всякакъв друг зарзават, които, когато нямаше мантинели, удобно бяха превърнали банкета в сергия.
Наистина не мога да повярвам, че има хора, които използват факта, че загубихме цяло семейство, за да си повишат цените на имотите и да си решат проблема с достъпа до тях.
Наистина ли не знаят – или просто не им е удобно да знаят – че покрай този участък върви напоителен канал, който не по национални, а по европейски изисквания трябва да бъде ограден с ОСП?
Техният бизнес ли е по-важен от човешкия живот?
Що се отнася до реалните действия по решаване на проблема – той не е свързан с мантинелите. Истинският проблем е необходимостта от разширението на околовръстния път на Пловдив.
Още утре ще внесем предложение до Министерския съвет и до министъра на регионалното развитие и благоустройството този път да бъде включен в списъка с национални обекти от стратегическо значение, за да се ускори реализацията му. Това би решило проблема.
Очаквам от Агенция “Пътна инфраструктура” да извършат и да ни представят оценка на безопасността и мерки, които ще предприемат до окончателното разрешаване на проблема. По закон те имат определени задължения и се надявам да видя адекватни мерки и действия от тяхна страна.
По отношение на протестиращите се питам: дали същите тези многобройни собственици на частни имоти – които сега се готвят дори да протестират „в името на безопасността“ – ще бъдат толкова загрижени, когато стане време да дарят частите от имотите си, които все още не са отчуждени и платени с парите на данъкоплатците?
Или загрижеността свършва там, където започват личните интереси?"
Прочетете още
- 18:29 Стана ясно кое е загиналото семейство в катастрофата на Околовръстното в Пловдив* СНИМКИ
- 18:15 "Жена съм, паркирам както мога": Малка кола блокира цял паркинг в София
- 15:00 Дама с кученце си "напазарува", но не плати СНИМКИ
- 16:00 Нерви на паркинга: Шофьорка откърти чистачка на автомобил и си тръгна СНИМКИ