Тема по сигнал от Спешна помощ в Кубрат. Шофьори на линейки недоволстват, че губят много време за административни обяснения в КАТ, когато нарушат правилата на пътя със служебните коли. Нарушенията при шофиране на автомобилите със специален режим отпадат служебно тогава, когато са се движили с включена звукова и светлинна сигнализация. Шофьорите от Спешна помощ в Кубрат се налага всеки път да ходят до КАТ лично, а след включване на тол камерите към системата за засичане на скорост очакват това да се превърне в ежедневие.

На входа на село Беловец Петко Петков е засечен да преминава със 144 км/ч. Тогава той карал към болница в Русе дете в кома, което паднало от колело. То било с травми и кръвоизливи. „Ако превишението е с до 50 км/ч, фишът е електронен и се обжалва служебно от началниците ни и отпада. Когато е с над 50 км/ч, фишът се превръща в акт. За последния месец аз два пъти ходя до КАТ, за да обжалвам. Първо ми пишат акт, а аз – възражения. След това ходя втори път, защото ми искат медицинската документация за конкретния случай. Пиша второ възражение срещу акта”, казва Петков пред Нова. Притесненията на колегите му са, че с измерването на средна скорост от тол камерите разхождането им до КАТ ще стане ежедневие. 

„Около 70% са червените кодове, които изискват спешна реакция от нашата страна. Това са животозастрашаващи ситуации”, споделят медици.