Таня Пашева, дъщеря на блъснатата жена на тротоар в пазарджишкото село Овчеполци, изпита на "гърба си" това, което напоследък се случва все по-често и на повече хора - мъртвопияни или надрусани да се качват зад волана и да преобръщат човешки животи, а понакога и да ги погубват невъзвратимо...
Шофьор с 3,4 промила в кръвта потроши пешеходка върху тротоар!
Ето какво сподели в социалните мрежи жената:
"Поредният пиян джигит на пътя - 3,40 промила алкохол. Този път и аз съм съпричастна със случилото се. Моята майка, нищо не подозираща, стоейки на тротоара пред гаража на къщата, е блъсната от джигита. Доколкото разбрах, това не е първо провинение с алкохол за него.
Автомобилът е регистриран на фирма, чудя се що за човек (шеф) трябва да си, за да наемеш такъв работник и да му дадеш и автомобил да кара. Отговорът е един - безчувствен и... може би с връзки. Майка ми е с няколко счупвания, но жива - слава на Бога. Сега ще претърпи няколко операции и силно се надявам да се възстанови, а виновните да бъдат наказани, а не да излязат през някоя "вратичка".
Иван Млекаров, който е племенник на пострадалата жена, споделя, че през последните години на тази отсечка от пътя, посока Пазарджик - Стрелча - Панагюрище, са станали няколко катастрофи и е убеден, че тук трябва да се поставят "легнали полицаи":
"Отдавна трябваше да се поставят ограничители на скоростта на този участък от главната улица на село Овчеполци, защото автомобилите преминават с много висока скорост, а деца и възрастни жени постоянно пазаруват в близкия магазин. Срещу магазина е автобусната спирка. Tрябва да се поставят знаци и повдигната пешеходна пътека. В селата Черногорово, Пищигово и др. на много места на пътя има такива „лежащи полицаи”.
Припомняме къде и защо се поставят повдигнати пешеходни пътеки, съгласно приложение № 2, схема 3. Чл. 7.
“…Класификация и видове средства за ограничаване на скоростта на движение. Технически изисквания.
В зависимост от местоположението и определената скорост за участъка от пътя/улицата средствата за ограничаване на скоростта на движение са:
1. отклонения и препятствия, разположени напречно на платното за движение;
2. напречни пътни маркировки;
3. ситуационни изменения и препятствия;
4. стеснения на платното за движение;
5. други средства за намаляване на скоростта;
6. комбинации от средствата по т. 1 – 5.
Отклоненията и препятствията, разположени напречно на платното за движение, представляват изменения в надлъжния профил на пътя и пътните кръстовища и са, както следва:
1. изпъкнали изкуствени напречни неравности:
а) с кръгъл профил ;
б) с трапецовидно напречно сечение;
2. повдигнато кръстовище ;
3. повдигната пешеходна пътека;
Отклоненията и препятствията, разположени напречно на платното за движение, се използват самостоятелно или комбинирано с други методи и средства за организиране и обезопасяване на уличното движение в населени места и селищни образувания, в жилищни, курортни, почивни и други зони.
Отклоненията и препятствията, разположени напречно на платното за движение, се изграждат или монтират по първостепенната и второстепенната улична мрежа съгласно проекта за организация на движението, както следва:
1. когато улицата преминава покрай входове на училища, детски ясли и градини, детски и спортни площадки, здравни и културни заведения, големи търговски обекти и други обекти за масово събиране на хора;
2. на пешеходни пътеки, използвани от деца и от хора с увреждания (зрителни, слухови или двигателни);
3. на входовете и изходите на обособени и сигнализирани жилищни зони, паркинги, гаражи, фериботи;
4. на участъци от улицата с концентрация на ПТП, причината за които е превишената или несъобразената с пътните условия скорост на движение от водачите на МПС.
Разполагането на изкуствените неравности при пешеходни пътеки върху платното за движение по улици или пътища с маршрут на обществен транспорт се извършва по предписание на службите, определени от министъра на вътрешните работи, за контрол по спазване на правилата за движение съобразно пътнотранспортната обстановка съгласувано с администрациите, управляващи пътя…”
Май е време компетентните органи да се замислят...