Електрическият транспорт е безспорно един от най-екологичните. В България тролейбусен транспорт започва да се използва от жителите на 10 града: Бургас, Варна, Враца, Пазарджик, Плевен, Русе, Сливен, София, Стара Загора и Хасково.

Функционирал е в още 6 български града: Казанлък (до 1999 г.), Велико Търново (до 2009 г.), Пловдив (до 2012 г.), Габрово (до 2013 г.), Добрич (до 2014 г.) и Перник (до 2015 г.), недовършен е останал в Шумен, Ямбол, Видин, Благоевград, Димитровград и Горна Оряховица.

На 01.05.1986 година в Казанлък е въведен тролейбусен транспорт. Така градът става единственият тогава необластен град в България с тролейбусен транспорт, който функционира до 1999 година, когато е закрит.

В град София е изградена най-дългата тролейбусна мрежа и има проекти в периода до 2020 г. да се изградят нови 9 маршрута, с което общият брой на линиите ще достигне 18, а броят на превозените пътници ще се удвои. Целта е тролейбусните превози в столицата да бъдат най-използвани след метрото и трамваите. В Плевен изцяло пътуванията в градския транспорт се осъществяват с тролейбус. В транспортните схеми на всички останали градове тролеите имат второстепенна роля след автобусите.

Тролейбусният транспорт в Пловдив е открит на 6 януари 1956 г. Първите тролейбуси, които са пуснати са МТБ-82. От 1966 г. започва вносът на чешки тролейбуси Škoda 9tr с контакторно управление, като до 1981 година са внесени общо 130 тролейбуса, моделите след 1979 г. са с тиристорен регулатор, установи проверка на Glas.bg

В периода 1985 – 1987 г. са закупени 23 тролейбуса Škoda 14tr, а през 1986 г. -50 броя ЗиУ-682 с контакторно управление.

В периода 1982-до началото на 90-те в града работят и четири прототипни тролейбуса Чавдар от модела B 14 20, като три от тях са съчленени. През 1989 година се купуват и 33 броя Dac Чавдар 317 etr съчленени с контакторно управление, а през 1993 са закупени три тролейбуса Škoda 14tr втора употреба от град Прешов – Словакия, два от които са от прототипния модел на 14tr-14tr0 и бяха последните екземпляри от този модел в движение в света.

В края на 80 те в града се движат над 120 тролейбуса, които домуват в две депа Филипово и Тракия. Контактната мрежа е с дължина 260 км (по 130 км в двете посоки). След 2000 година Градски транспорт Пловдив изпада в тежко финансово състояние, броят на тролейбусите и обслужваните маршрути постепенно намалява. През 2007 г. се стига до приватизация на дружеството. Новият собственик е задължен по договор да достави 65 тролейбуса, но това не се случва, внесени са само 9 броя швейцарски тролейбуси Saurer втора употреба и 14 Van Holl също втора употреба.

Поръчани са и 28 броя канадски тролейбуси, които впоследствие са конфискувани на митница Бургас и отнети в полза на държавата. Приватизационният договр не се изпълнява и линиите не се обслужват със заложения по договор брой тролейбуси. Голяма част от контактната мрежа, която не се използва не се и поддържа и е в лошо състояние.

Това довежда и до решение на общината за прекратяване на договора с превозвача от 1 октомври 2012 г. и Пловдив остава без тролейбусен транспорт. Преди да се закрие тролейбусният транспорт в Пловдив имаше 6 тролейбусни линии, като 2 от тях се изпълняваха с автобуси.

В момента много голяма част от мрежата е демонтирана.

- Линия № 3 ЕАЗ – бул. Никола Вапцаров – бул. Македония –Бетонен мост – бул. Христо Ботев – бул. Цар Борис ІІІ Обединител – бул. Дунав – ул. Победа – ул. Димитър Стамболов – ТК Марица и обратно

- Линия № 14 Домостроителния Комбинат – бул. „Цариградско шосе – бул. Княгиня Мария Луиза – Централни пловдивски гробища – пл."Свети Архангел Михаил" – бул. Източен – завод Kamenitza – бул. Христо Ботев – Бетонен мост – бул. Македония – ул. Скопие – бул. Кукленско шосе – ОЗК Тракия (през празник, събота и неделя – след бул. Кукленско шосе направо отива на ЕАЗ (Бул. Цар Борис III Обединител)

Обратно: ОЗК Тракия – бул. Кукленско шосе – ул. Индустриална – ул. Скопие – ул. Даме Груев – бул. Македония – Бетонен мост – бул. Христо Ботев – бул. Източен – бул. Княгиня Мария Луиза – Домостроителен комбинат

- Линия № 19 Домостроителния комбинат – бул. Цариградско шосе – бул. Княгиня Мария Луиза – Централни пловдивски гробища – пл. „Свети Архангел Михаил“ – бул. Източен – завод Kamenitza – бул. Христо Ботев – бул. Коматевско шосе – бул. Александър Стамболийски (обръщало)

- Линия № 134 Гара Тракия – бул. Шипка – бул. Освобождение – бул. Санкт Петербург – супермаркет Metro – Чайка фарма – бул. Христо Ботев – бул. Коматевско шосе – бул. Никола Вапцаров – бул. Найчо Цанов – ул. Индустриална – ул. Скопие – бул. Кукленско шосе – ОЗК Тракия

Автобусните линии, които изпълняват тролейбусните:

- Линия № 5 Стадион „Пловдив“ (обръщало) – бул. Копривщица – бул.6-ти Септември – бул. Източен – Централни пловдивски гробища – бул. Княгиня Мария Луиза – бул. Цариградско шосе – ул. Ландос – ул. Герлово – ул. Вратцата – ул. Лотос – ул. Удрол Уилсън – кв. Изгрев / като тролейбусна линия 5 – маршрута и след бул. Цариградско шосе минава през бул. Княгиня Мария Луиза – Домостроителен комбинат/ – НЕ СЕ ИЗПЪЛНЯВА ОТ 2012 г.

- Линия № 25 АПК Тракия, бул. Васил Левски, бул. Дунав, бул. Цар Борис III Обединител, бул. 6-ти Септември, бул. Източен, бул. Княгиня Мария Луиза, бул. Цариградско шосе, бул. Освобождение, ул. Поручик Боян Ботев /поради липса на контакна мрежа след бул. Дунав до АПК Тракия тролейбуса от години не се изпълнява/

В Пловдив в миналото са се изпълнявали общо 16 тролейбусни линии с номера 2,3,5,8,14,19,23,25,28,32,34,35,55,102,114,134.

ТРОЛЕЙ ВЪВ ВАРНА:

ТРОЛЕЙ В ДОБРИЧ:

ТРОЛЕЙ В ГАБРОВО: 

ТРОЛЕЙ ВЪВ ВЕЛИКО ТЪРНОВО:

ТРОЛЕЙ В ХАСКОВО: