С напредването на най-отпускарския месец зачестяват и автомобилните катастрофи по пътища. В тях в немалко случаи са замесени и водачи на тежкотоварни автомобили. Сега полицията се е заела да вразумява шофьорите на тировете. Има ли ефект?

Русе-Свиленград - трансграничен коридор, който е първокласен път, но не е магистрала. Натоварването му с тежкотоварни и леки автомобили е като за две магистрали. Това е и един от най-тежките участъци с концентрация на катастрофи. Ограничението е 50 км/ч, но рядко се спазва.

Преди една година тир събори оградата на Петър Сомов от село Поликраище, който живее до проблемния път. Заради това е поставил охранителни камери, за да следи трафика. Регистрира по 15 критични ситуации на час в населеното място.

"Монтирали сме на частен принцип камери, които засичат и скоростта. Минималната скорост е 80-90 км/ч на тировете, които минават, а през нощта е още по-висока.", отбелязва Сомов пред Нова тв.

Тошко Тончев от четвърт век професионален шофьор. Ежедневно се сблъсква с проблемни шофьори по родните пътища.

„Тези, които ни обвиняват най-много, те са виновните на пътя - шофьорите на леките автомобили. Изпреварват ме и удрят спирачки. Особено румънците и турците изпреварват, без да ги интересуват знаците”, коментира той.

"Трябава да има камери на пътя и веднага на другия километър да ги глобяват такива шофьори", допълва Тончев.

Камери на пътя – има. Само за десет минути обаче телевизионният засича, как два тежкотоварни автомобила преминаха с превишена скорост, въпреки че знаеха за камерата.