Бащата на 3-годишното дете от Бургас, на чието дете беше отказан преглед, настоява за проверка на екипа от Спешната помощ. GlasNews ви разказа за кошмара, изживян от родителите, чието момченце получава алергичен пристъп през нощта и спира да диша, но линейката се забавя 20 минути.

Дано да успеем да отгледаме децата си, въпреки системата

„В 03:35 ч. детето ми спря да диша – кошмар за всеки родител. По най-бърз начин направихме първо всичко, за което можахме да се сетим. Дадохме противоалергично, отворихме прозорците, започнахме инхалация. За това ни бяха необходими четири минути. В 03:39 ч. се обадих на 112. Ние живеем на 2 км. от болницата, това са четири минути. Детето започна да посинява, беше много страшно. Опитваше се да диша, кашляше постоянно“, разказа пред bTV бащата Йордан Терзиев.

Той добави, че след пет минути отново е звъннал на 122. Оттам са му казали, че сигналът е приет от Спешния център в 03:41 ч., но линейка идва.

„И така на всеки пет минути, звънях четири пъти. Спешна помощ са казали, че в 03:55 ч. са били на място. Мога да ви покажа, че в 03:59 ч. съм звънял на 112, докато съм бил на улицата“, обясни бащата, като добави, че след пристигане на екипа детето не прегледано.

„Линейката дойде, свали прозореца. Имаше трима човека в нея и ми казаха: „Къде е детето? Бързо“ и им казах детето е горе, има нужда от преглед. Те ми казаха: „Не можем. Нямаме педиатър в тази линейка. Ние можем само да го транспортираме до Спешния център. В 04:04 ч. звъннах на 112, за да им кажа, че няма лекар, който да прегледа детето ми“, допълни той.

„При нас адресите идват с 10-15 минути закъснение. Това е заради електронната система на 112. След като пристигне адреса, се тръгва веднага. Създадоха нова система, в която веднага влиза адреса, който се получи от централата ни“, обясни председател на структурата в Спешната помощ в Бургас и шофьор на линейка Климентин Милчев.

Той добави, че Спешната помощ в Бургас разполага с пет екипа. От 1 януари до днес това са 25 500 адреса.