Сериозен недостиг на международни шофьори изпитват българските фирми. Това сочат данните на бранша. В момента има свободни между 2000 и 3000 работни места за тираджии, като най-сериозен е недостигът на шофьори в Пловдив. Фирмите се обединиха отново и срещу промените в Мобилен пакет 1, готвен за гласуване в Европейския парламент.
Международните шофьори получават заплата между 1800 и 4400 лева, сочат данните на бранша. Въпреки това се оказва, че няма интерес към тази професия.
"Даваме заплата от 4000 лева, но няма желаещи да я получават.” Това заяви пред Glas.bg представител на една от най-големите превозвачески фирми в Пловдив.
Преди време компанията разполагала с 900 камиона, а сега оперира само със 750, въпреки че работата нараства.
Причината е в недостига на шофьори. Най-търсената работна ръка у нас се оказват международните шофьори. В почти всички бюра по труда в страната има обявени свободни позиции за тази професия. Към момента най-много от регистрираните търсещи работа шофьори в бюрата по труда са тези с категория С. Работа като шофьори с тази категория търсят хора предимно от Пловдив, София и Ловеч. Заплащането започва от 1200 и стига до 4000 лева.
Заради големия недостиг на международни шофьори, транспортните компании имат намерение да внасят работна ръка от други държави. Българската държава също обмисля вариант да запълни недостига на шофьори в сектора с работна ръка отвън.
Елеонора 15:25, 21.02.2020
Пълни глупости са тези 4000лв,,само за зарибяване на нови Шарани! В България няма фирма която да дава такива пари! Осигуровки на Чистачки 560лв,,а караш 40т камион,, другите пари са командировка,, труд договор за работа на бус, когато почиваш в бг никакви пари,, три месеца в консервна кутия работиш като луд,, А шефа Ти купува камиони като детски играчки,, Боже Боже целия свят разбра какви измамници са.... Заради Пловдивските Транспортни Босове измислих ПАКЕТА МОБИЛЛНОСТ..... БОЖЕ ГОСПОДИ...
Карчо 08:26, 17.02.2020
Да фалирате всички до последния понеже сте тарикати по ли сте хитри та заблйждавате само какво са 4000 лв и по три месеца а през тези три месеца плнеже както винаги не ви превеждат пари и се чака после се чудите как да му отрежете от парите и се почват едни педераски въпроси защо толкова е изхарчил защо тоя паркин си платил и той вземе 1400 лв на месец вклаите талибани да ви карат д се научите да плащате да потрошат камионите да ви дойде акъла на ли все сте тарикати и мислите схеми пак ще измислите
Карчо 08:26, 17.02.2020
Да фалирате всички до последния понеже сте тарикати по ли сте хитри та заблйждавате само какво са 4000 лв и по три месеца а през тези три месеца плнеже както винаги не ви превеждат пари и се чака после се чудите как да му отрежете от парите и се почват едни педераски въпроси защо толкова е изхарчил защо тоя паркин си платил и той вземе 1400 лв на месец вклаите талибани да ви карат д се научите да плащате да потрошат камионите да ви дойде акъла на ли все сте тарикати и мислите схеми пак ще измислите
Миро 11:01, 17.02.2020
Може да ползвате ЖП транспорт много тонаж ,много вагони с една машина и двама машинисти !
Ерхан 14:12, 17.02.2020
Да те даже правят раздават лични карти преди дни говорих със един турски гражданин ако си изтегля пенсия та във България взема лична карта и ште работя във Германия вика додах даси дам молба вика и след 15 дена штеми дадат лична карта иначе вземам виза каза то винаги дребни те губят до стотинка данаци все зема ат големите колко повече зада го забогатейат всичко правят
El Dorado 19:54, 16.02.2020
Ще вкарат на баба им футболните гащи. Петко Ангелов нали вкара румънци. И какво стана ,избягаха. Срещал съм се с някои от тях. Не им платил. Смешници. Само бай Макрон ше ги оправи.????????????
Ввнко 10:28, 21.12.2019
Държавата ще осигури на частните фирми шофьори,държавата да гледа повече да не бягат шофьорите в чужди фирми ще е по ефикасно,а наще фирми да се научат да правят бизнес,за момента българските фирми се занимават със всякъв вид подривна дейност,кражба и ощетяване на шофьора,респективно и на семейството му,как да превозват с ефтина нафта,как да минат някоя държава без да плащат магистрални такси но не и с бизнес.
Венко 10:35, 21.12.2019
Глас,проверявайте си информацията,няма такава заплата в България,осигуряват ни на минимална работна заплата,другото което получаваме са командировъчни пари с които трябва да живеем с тях в чужбина,и нека да публикуват данни от Ной какви са заплатите на международните шофьори,не вземайте от мошеници информацията си.....лек съвет,когато правите публикация,първо се осведомете по темата,има НОЙ има НАП.информирайте се първо.
Жаба 16:45, 20.12.2019
Що бе нали се борихте за правата на българските фирми? Ама за фирмите, а лъгахте че е за правата на шофьорите! Повечето фирми доколкото се разбира за гадни експлоататори. Нямали работници. Като ония на морето дето внасят молдовани и украинци за 300 евро защото им се свиди да дадат малко повече и да наемат българи. А и да дадат никой няма да им се върже вече. Десетилетия лъгаха младежите през лятото. Наеме го не му плати, той си тръгне наеме друг и така отново. Сега няма персонал по хотели и ресторанти...Същото с тираджиите. Простите умряха. Пожелавам същото на фирмите на скъперниците!
Да се знае 14:21, 18.12.2019
Когато започнете да ОСИГУРЯВАТЕ на тези 5000 лева и започнете да се отнасяте с персонала подобаващо като с нормални хора ,можеби ще си намерите и нашенци да ви понасят претенциите
Шофьор 00:48, 17.12.2019
Докога с тези лъжи? Почти всички във всички български фирми заплатата е 560лв. Останалите са командировани. И като екстра когато шофьорът е в България за почивка не получава нищо. Та като се пресметне колко заплата предлагат?
Междунариден шофьор 02:28, 17.12.2019
Ти който си написал статията качвал ли си се някога в камион,живял ли си в него Неви ли стана ясно че едно се предлага друго се дава.
Енчо Ганев 08:04, 17.12.2019
Нека да покаже фиш на свой работник на който "дава" такава заплата! Поредният ФЕЙК !
Стоянов 08:12, 17.12.2019
Една от големите фирми в Пловдив (аванс и търпение-наречена галено),с която преди близо 4 години се разделих,все още не се е изплатила към мен,а после се чудят за недостига си...Сега където си работя прелива от желаещи защо?защото човека си е Лоялен,нещо с което повечето ни транспортни Бг фирми се славят
Краси 09:59, 17.12.2019
Защо не кажат как ги дават тия 4000лв не пада маслото в картера и на вътрешно трябва да си и с тоя висок стандарт в Европа са нищо когато почнат да плащат като на един европейски шофьор и си променят начина на работа ще има шофьори в България
Хахаха 19:33, 17.12.2019
Тези 4000 лв. заплата ли са или командировачни? 80% от БГ работодателите осигуряват на минималната работна заплата, а другите 20% малко над нея. Това е самата истина.
Един от всички 20:02, 17.12.2019
Защо се заблуждават,че като вкарат от вън и всичко ще е ОК.Те и хотелите вкараха уж работна ръка,а тя стана турист който не могат да изгонят.Начина на плащане трябва да се смени тотално.Никъде в Европа няма командировъчни повече от заплатата.Ама щяли по големи данъци да плащат и осигуровки.Ми тя държавата и за това е на тоя хал-заради сивото счетоводство и никаквото осигуряване.