Водещата световна тема за експлозиите на пейджъри и радиостанции в Ливан се превърна в основна в дневния ред и у нас. Причината е, че унгарска медия намеси България в случая със смъртоносните взривове. Твърдението е, че фирма, регистрирана в София и собственост на норвежец, е продала на групировката "Хизбула" избухващите пейджъри.
Експертът по сигурност от Центъра за изследване на демокрацията Атанас Русев смята, че т.нар. "българска следа" може да е част от информационната война и данните да не са прецизни. "Хизбула" също използва кухи фирми. Не знаем дали цитираните относно доставката на пейджърите са създадени от израелските спецслужби, или са част от веригата на групировката. Израел от 3-4 месеца обявява, че следващата цел може да е Ливан. Атаката с пейджърите е нов етап на войната. Ескалацията продължава, използват се всякакви средства, включително хибридни високотехнологични. Това крие рискове и за Европа", коментира той.
"Взривове могат да бъдат имплантирани във всяко устройство, което има батерия", обясни експертът по международна киберсигурност Александър Свредлов.
Той посочи, че още от времето на Втората световна война се използват взривове на радиостанции. "Залагат се с много внимателно планиране - години преди осъществяването. Идеята за пейджърите е била внедрена отдавна, а после им е била втълпена. В техните батерии е бил заложен взрив, защото там е най-трудно откриваем. Нарича се подривна операция. Мобилният телефон може да бъде проследен и да бъдеш локализиран. Затова пейджърите са предпочитани от терористите. Същото важи и за радиостанциите. Сега обаче се оказва, че в тях могат да бъдат заложени бомби", коментира експертът.