Жалбите, свързани с провалени пътувания се увеличават, заяви Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център - България.
Тя подчерта, че всички потребители имат еднакви права, независимо от тяхната националност, важно е единствено дали жалбите са основателни. Сигналите се увеличават, над 40 процента от жалбите от март досега са заради провалени пътувания, съобщи БНР.
Около две трети от жалбите, свързани с пандемията, са заради проблеми с транспорта като отменени полети. Много хора искат да разберат и какви са правата им, ако не искат да пътуват, уточни Спасова
Понякога авиокомпаниите се забавят при връщане на пари за полети. Когато полетът е отменен от авиокомпанията, пътникът има право да избере - или отлагане за по-късна дата, или връщане на парите.
"Към нас се обръщат хора, които са си поискали парите обратно преди месеци, но те не са изплатени. Жалбите са хиляди и се обработват по-бавно, получи се голяма натрупване и това е предпоставка за забавяне на връщането на тези суми", обясни Соня Спасова.
Когато авиопревозвачът отмени полета и клиентът си поиска парите, те трябва да му бъдат върнати в рамките на 7 дни. Но в тази ситуация нашият съвет към потребителите е да бъдат малко по-търпеливи, защото има голямо натоварване на авиокомпаниите с хиляди жалби, които трябва да бъдат обработени.
Имаме жалби срещу всякакви авиокомпании, не само нискобюджетни, уточни Соня Спасова.
Относно достъпа до различните държави във връзка с епидемиологичната ситуация Спасова посъветва гражданите да се осведомяват добре за ситуацията преди да правят резервации за хотели и транспорт.
Прочетете още
- 08:00 Млада жена "проверява" коли и входове на жилищни сгради в София, камери я заснеха
- 08:59 Нова ера в борбата с алергиите: Тестът ALEX2 e въведен в известна верига лаборатории
- 10:00 Опасно изпреварване на ТИР в населено място - без регистрационен номер, без отговорност ВИДЕО
- 11:00 Лекар от Казанлък: Смъртта е на крачка, животът – чудо