За превоз на стоки с бусове над 2,5 тона ще се изисква лиценз. Това предвиждат промени в Закона за автомобилните превози, които са пуснати от Министерството на транспорта за обществено обсъждане.
Изискванията за получаване на лиценз стават задължителни за превозвачи, използващи моторни превозни средства, които са предназначени изключително за превоз на товари и с допустима максимална маса над 2,5 тона, гласят мотивите към законопроекта.
Изискването се предвижда да влезе в сила от 20 май 2022 г. и цели да сближи условията за конкуренция между всички превозвачи, предвид нарастващият брой фирми, които извършват превози с пътни превозни средства с посочената допустима максимална маса, допълват авторите на законопроекта.
За да получи една фирма лиценз за превозвач, ръководителят на транспортната дейност трябва да притежава удостоверение за професионална компетентност според наредба на министерството, а самата компания да е финансово стабилна.
Същевременно с промените в закона се допълват правилата за установяване на изискването за финансова стабилност. Предлага се при издаване на лиценз за ЕС и лиценз за извършване на превоз на пътници или товари на територията на България фирмите да нямат задължения към държавната хазна. Така фирмите, които използват бусове над 2,5 тона, въобще няма да могат да получат лиценз, ако имат данъчни задължения или неплатени глоби.
С предложените промени се цели от една страна – постигане на надеждност в сектора на автомобилния транспорт и от друга – да се подобри събирането на задълженията към хазната, гласят мотивите към проектозакона.
Проверката за наличието или липсата на задължения ще се осъществява служебно от служители в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Наред с това от НАП ще дават данни на ДАИ за фирмите, които имат задължения. На компаниите със задължения ще може да бъде налагана санкция – временно спиране на дейността, до плащане на борчовете, но не повече от три месеца.
Друга промяна предвижда ИА "Автомобилна администрация" да води регистър на номерата на превозните средства и броя на наетите хора от лицензираните превозвачи към 31 декември на предходната година.
Boni 17:39, 23.02.2022
То къде има бусове до 2.5 т това голяма глупост жив обир не 3 нормално
Тони 18:22, 22.02.2022
По голяма простотия не съм чел ,ако буса е до 3,5тона и е моя собственост немаха да карам багаж до Испания на брат ми тия мислят как да крадат законно,всяка втора фирма в България е македонска или грък,но с български лиценз което говори за огромна корупция в ДАИ ,а конституция нямаме ли??