Комисията за защита на потребителите извършва проверка на обявените намерения на мобилни оператори за повишаване на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители.

Проверката има за цел да установи дали планираните промени биха били в съответствие с клаузите в конкретните договори и с одобрените общи условия.

Два от мобилните оператори вдигат таксите на абонатите си

Комисията поверява и коректността на представянето на новите параметри, периода и обхвата на прилагане.

Нчера А1 и Теленор обявиха, че вдигат месечните такси на абонатите си заради инфлацията. Това разбраха клиентите на двата телекома от изпратени във вторник (21 декември) съобщения до тях.

От А1 посочиха, че увеличението отразява инфлацията през последните две години. Такава промяна е заложена във всички договори за частни и бизнес клиенти.Очакваният ръстът на месечните такси за първото тримесечие на годината за клиентите на А1 да бъде с 4,1 процента. Официално обаче яснота, с колко с точно ще се вдигнат цените на абонаментните плановете на компанията ще има след като НСИ обяви инфлацията за 2021 година.

От Теленор вдигат цените на услугите си със същия мотив. От телекома планират увеличение на цените на всички услуги (освен тези на фиксираните услуги и тези, за които се полага отстъпка заради ТЕЛК решение) с 5% от февруари 2022 година.

 Важно е да отбележим, че такива условия са заложени в договорите на телекомите и те не могат да бъдат прекратени, без да бъдат платени неустойки.

Позицията на третия мобилен оператор се очаква утре.