Преговорите за новия завод не са приключили. Това заяви категорично пред bTV арх. Любомир Станиславов, който е бил участник по договорането от българска страна.
С тези думи надеждата, че новият завод на автомобилния гигант ще отвори врати у нас, отново се надига. Защото официално потвърждение или решение от страна на “Фолксваген” - няма, обясни станиславов.
“Докато тези две неща факт, все още има шанс. Да, има определени стъпки, които се случват в Турция в тази посока. Над пет пъти Надзорният съвет на автомобилния гигант не одобрява тази сделка, в Турция. Това означава, че има нещо, което ги спира”, уточни преговарящият по сделката”, коментира още той.
Иначе казано - спекулациите са много, а категорично решение от страна на автомобилния гигант липсва. Освен това пред България има и други възможности, така че разговорите с “Фолксваген” не са приключили.
“Ние участвахме в конкурс за завод за изграждане на малки SUV във фаза 1 и големи SUV модели във фаза 2. Той трябваше да бъде разположен в Източна Европа. На финала на конкурса останаха три терена – Кремиковци до София, другите два са в Турция, при това в азиатската част”, каза още арх. Станиславов.
По думите му е възможно в хода на преговорите заданието на конкурса да се е променило. Архитектът заяви, че според турската преса в страната им ще се правят големи седани, а не SUV модели, както е било по условие.
“Напълно възможно е “Фолксваген” да е получила предложение, което е било изключително атрактивно и мениджмънтът не е могъл да откаже, да е сменил своята стратегия”, допълни участникът в преговорите.
Според арх. Станиславов, българският терен е бил най-добър откъм инфраструктура в Източна Европа. Той допълни, че липсата на достатъчно добре подготвените кадри да е било едно от възможните притеснения на немския автомобилен гигант. Сиреч - демографската криза в страната може би е била спънка №1 по пътя към победата.
“За да правите автомобилна индустрия се нуждаете от големи терени, инфраструктура и много хора, които да са добре квалифицирани. Автомобилната индустрия може да случва само със съдействието на държавата”, посочи той.
Автомобилният експерт заяви, че очаква други продукти на “Фолксваген” да започнат да се произвеждат у нас, а SUV моделите да си продължат да се правят в завода в Чехия.