Моловете вече работят и се появи въпросът дали са фалшиви намаленията, с които ни привличат магазините? И спазват ли се COVID мерките в големите търговски обекти?
Комисията за защита на потребителите вече извършва проверки, които са подобни на тези от другите кампании, като например "Черен петък", защото магазините бяха затворени и трябваше да се установи на коя цена се прави намалението.
Извършени са над 100 проверки, при които имаше 6-7 нарушения, което не е повече от традиционния дял - 6-8%, посочи пред Bulgaria ON AIR председателят на КЗП Димитър Маргаритов и допълни: "Анонсираните намаления са коректни".
Според него идеята е била да не объркват потребителите, че има някакъв много голям процент намаление.
"Следете цените като реална стойност, задължително е да бъдат посочвани старата и новата цена", посочи Маргаритов.
"Някои от нарушенията са свързани с процента на намалението, което го разбирате на касата при плащане. Това трябва да е ясно направено за потребителите. Санкционираме между 500 и 5000 лв. търговеца, в зависимост на тежестта на деянието", обясни той.
КЗП прави проверки съвместно с РЗИ, но основната им дейност е насочена към търговците.
"Съзнанието на самите потребители също трябва да е будно, предписанията трябва да се спазват", посочи председателят на КЗП.