Недостигът на стоки и повишаването на цените ще бъдат най-големите предизвикателства в търговията около коледните празници.
От началото на годината се наблюдава драстичен недостиг на складови наличности и повишения на цените, показва проучване на голям сайт за онлайн пазаруване.
Изборът също е ограничен, особено на пазара на техника, поради стагнацията на азиатското производство в резултат на коронавируса и забавянето на доставките.
Експертите пресмятат, че тази Коледа българите ще купят подаръци за поне 7 души, а средната стойност на заделените пари ще бъде 358 лева.
Средният разход за подарък е 54 лева, което е с 22 лева под отделеното миналата година.
А пандемията от COVID-19 промени най-търсените продукти за подарък, като трите най-популярни категории преди година бяха облеклото (48%), грижа за красотата и козметика (38%) и играчки (36%).
Тази година най-голямо е търсенето на… битовата електроника (52%).