3 000 км втори клас пътища ще са платени в бъдещата тол система. 796 км автомагистрали и 2322 км първи клас пътища ще са останалата част от стартовото покритие, за което превозвачите ще заплащат такси. Трети клас пътища изцяло са изключени от таксуването.
Първоначалният обхват на е-системата за таксуване, на база изминато разстояние, днес беше обсъдена от превозвачите и управляващите.
Според предложения към момента обхват на тол системата шофьорите няма да плащат за преминаване по Южната дъга на столичния околовръстен път, докато Северната скоростна тангента все още е дискусионен път, за който все още се обсъжда дали той да е платен.
Кой пътища точно ще таксуват ще стане ясно до 1 март догодина, когато по закон трябва да започне да функционира тол системата.
Идната седмица ще бъде публикувани за обществено обсъждане бъдещите тарифи за превозните средства с обща техническа допустима максимална мода над 3,5 тона, обяви членът на Агенция "Пътна инфраструктура" проф. Олег Асенов.
Превозвачите на свой ред пресметнаха, че преминаване на разстоянието между София и Бургас ще струва на най-големите камиони малко над 70 лв.
Споровете са именно за обхвата на пътищата, за които ще се плащат тол таксите, и за размера им.
Най-вероятно той ще е между 20 и 23 ст. на километър за камион с категория Евро 6, тежащ над 12 тона и с повече от 3 оси.
Първоначалното предложение беше за минимум 28 ст., докато браншът настоява да е между 8 и 10 ст.
През следващата седмица ще бъде готов и анализът на Световната банка за това как новият приет обхват на тол системата и предложените цени ще се отразят на основните стоки у нас.