Проучване на Verbraucherrentrale, германска юридическа служба, специализирана в разрешаването на конфликти между потребители и продавачи (производители), показа, че компаниите умишлено пускат устройства, които не могат да бъдат ремонтирани.
Най-често това са малки домакински уреди – сешоари, чайници, електрически самобръсначки и др. По правило такива устройства не могат да бъдат разглобени, без да се повредят частите. Освен това често такива продукти не са снабдени с инструкции, да не говорим за резервни части. Всичко това е от полза за производителите, защото вместо повредено оборудване потребителите купуват ново.
По последни данни почти всеки производител на оборудване в Германия се опитва да затрудни максимално достъпа до "тайната" на своите устройства - уж за да се предпази от конкуренция. Компаниите също не искат да носят отговорност за ремонт на оборудване от трети лица.
Експертите смятат, че е изгодно производителите да водят такава политика. В крайна сметка, ако оборудването може да бъде ремонтирано, нивото на продажбите на нови устройства ще започне да пада.
По този начин експертите от Verbraucherrentrale смятат, че компаниите просто поставят потребителите на един вид бягаща пътека, от която не могат да слязат, защото трябва постоянно да купуват нещо ново.