Експерт: Няма оцелели при катастрофата край Охрид, може да е отказал двигател

При отказ на двигател, самолетът с четиричленното семейство пада директно, защото едномоторен, обясни авиационният експерт Ангел Борисов


Теренът е много опасен и за опитен пилот и не бива да се случва отклонение от маршрута, каза Ангел Борисов
 

Полицейските вертолети, които участват в издирването на останките от разбилия се край Охрид самолет с българи на борда, са установили мястото на аварията и съобщават, че долу гори. Почти е изключено да има оцелели. Това каза в сутрешния блок на БНТ авиационният експерт Ангел Борисов.

Днес следобед спасителните екипи ще стигнат до мястото на катастрофата с малък самолет, добави той.

„Мястото на инцидента е изключително трудно за летене, тъй като представлява поредица от високи върхове. Теренът е много опасен дори за професионалисти и в този участък не бива да се случва отклонение от маршрута“, коментира експертът.

Бизнесмен, съпругата му и двете им дъщери загинали при катастрофата край Охрид

Той коментира и промяната на решението на пилота, който първо е поискал извънредно кацане в Скопие, а след това е продължил към София.

Експертът допусна, че освен лошото време, пилотска грешка, трябва да се изследва и вероятността за отказ на двигател на самолета.

„Сънародниците ни излитат от Охрид за София, но поради това, че метеорологичните условия са лоши, пилотът решава да кацне в Скопие. След като започва завоя, решава все пак да продължи към София. Ръководството на въздушното движение на Северна Македония разрешава и след малко се чуват последните реплики - „Силна турболенция“ и се губи сигналът“, разказва Борисов.

Ужас! Семейство българи с две деца е загинало в самолета, разбил се на връх Солунска Глава

„Може да има отказ на двигател. Самолетът е едномоторен. При авария тръгва надолу. Нищо не го държи. Там чукарите са един след друг. Познавам много добре техните планини. Изключително са опасни“, добави той.

Журналистът Коста Филипов пък поясни, че районът, в който се е разбил самолетът, е наричан Пъпът на Македония. „Установено е мястото. Много е трудно да се стигне до там“, добави той.

„Може би в последния момент пилотът е бил притеснен, че е взел грешно решение да продължи за София. За мен е рисковано това, че е на височина, която е за този район непозволена“, добави Ангел Борисов. 

В „Тази сутрин“ пък директорът на Гражданска въздухоплавателна администрация 

Станимир Лешев каза, че при такива частни полети всичко е в ръцете на пилота. Той решава като предварително му се дава информация за условията, добави Лешев.


В категории: Животът