Елена Йончева и Методи Андреев заедно за европейски стандарти в строителството и за битка с гранд корупцията
От "БСП за България" подкрепиха инициатива на Камарата на инженерите
Левият депутат Елена Йончева и бившият народен представител от ГЕРБ и СДС Методи Андреев се обединиха в кауза срещу гранд корупцията в строителството и за въвеждане на европейски стандарти за контрол.
В парламента се състоя среща между представители на парламентарната група на „БСП за България” и Камарата на инженерите, в която членува и Андреев.
Пред „Флагман” той призна и че се е подписал под Петицията на Елена Йончева за проверка на качеството на българските магистрали в европейска лаборатория.
От Камарата на инженерите канят всички парламентарни групи за разговор с основна инициатива – прекратяване на порочната практика на т. нар. пълен инженеринг. С други думи те искат разделяне и пълна независимост на изпълнителя от проектанта при строителни дейности.
Първата среща на Камарата на инженерите днес бе с представителите на „БСП за България”, които подкрепиха каузата.
Нашата битка е за проверка на пътищата и за независим контрол, обяви Елена Йончева на последвалия брифинг в парламента.
„Така ли е, г-н Андреев”, попита тя стоящия до нея десен политик.
Той от своя страна уточни, че това е първата им среща с депутати.
„Ние ще направим среща с всички парламентарни групи, защото въпросът с пълния инженеринг достигна предела си. Всъщност това е фундаментът на българската гранд корупция”, коментира Методи Андреев.
Според него в настоящата ситуация няма как да бъде защитен общественият интерес и затова следва да бъде постигнат пълен консенсус в Народното събрание за промяна на порочните практики.
Участниците в инвестиционния процес в строителството трябва да са независими, както има разделение на властите, обясни още Андреев.
Иначе се получавали лоши и скъпи обекти като например пътят край Своге, магистрала „Тракия”, „Графа” в София и т.н.
От Камарата на инженерите не казвали, че всички строители злоупотребяват. Напротив – те били много сериозни.
Но когато държавата изтърве баланса, някои се изкушават. Това се случва и покрай пълния инженеринг, обясни Методи Андреев.
Елена Йончева поде: „И тук бих искала с разрешението на г-н Андреев да му благодаря за това, че той действително ни подкрепя в желанието да има независима експертиза на българските пътища в независима лаборатория, защото това е и начинът в бъдеще, независимо коя власт дойде, никоя власт да не се чувства безконтролна. Да можем да строим добри пътища, добри сгради, да има независим контрол. Защото този контрол е в интерес на българските строители.”
Много често строителите били вкарвани в схеми, за да се подчиняват на нередности, които съпътствали инвестиционния процес.
Елена Йончева и Методи Андреев като че ли постоянно си „подаваха топката”.
Бившият депутат коментира и че строителният надзор трябвало да е независим по закон, но това на практика не се случвало.
Строежът на магистрала „Тракия” край Стара Загора и използването на неподходящ материал за пътя там бил ярък пример за нарушена независимост.
„Ние искаме само едно – да се знае, че проектът започва от проектанта и завършва с проектанта. А в случая строителят е фаворизиран”, коментира Методи Андреев.
Според него инициативата им кореспондира с нормалните практики в Европейския съюз.
Елена Йончева обобщи: „Обединяваме се около това да въведем европейски стандарти на контрол в строителството на пътища и въобще в строителството на други обекти”.
„Разбира се”, съгласи се Методи Андреев.
В категории: Политика
Андреев се подписал под Петицията на Йончева за европейска проверка на качеството на българските магистрали
От "БСП за България" подкрепиха инициатива на Камарата на инженерите
Левият депутат Елена Йончева и бившият народен представител от ГЕРБ и СДС Методи Андреев се обединиха в кауза срещу гранд корупцията в строителството и за въвеждане на европейски стандарти за контрол.
В парламента се състоя среща между представители на парламентарната група на „БСП за България” и Камарата на инженерите, в която членува и Андреев.
Пред „Флагман” той призна и че се е подписал под Петицията на Елена Йончева за проверка на качеството на българските магистрали в европейска лаборатория.
От Камарата на инженерите канят всички парламентарни групи за разговор с основна инициатива – прекратяване на порочната практика на т. нар. пълен инженеринг. С други думи те искат разделяне и пълна независимост на изпълнителя от проектанта при строителни дейности.
Първата среща на Камарата на инженерите днес бе с представителите на „БСП за България”, които подкрепиха каузата.
Нашата битка е за проверка на пътищата и за независим контрол, обяви Елена Йончева на последвалия брифинг в парламента.
„Така ли е, г-н Андреев”, попита тя стоящия до нея десен политик.
Той от своя страна уточни, че това е първата им среща с депутати.
„Ние ще направим среща с всички парламентарни групи, защото въпросът с пълния инженеринг достигна предела си. Всъщност това е фундаментът на българската гранд корупция”, коментира Методи Андреев.
Според него в настоящата ситуация няма как да бъде защитен общественият интерес и затова следва да бъде постигнат пълен консенсус в Народното събрание за промяна на порочните практики.
Участниците в инвестиционния процес в строителството трябва да са независими, както има разделение на властите, обясни още Андреев.
Иначе се получавали лоши и скъпи обекти като например пътят край Своге, магистрала „Тракия”, „Графа” в София и т.н.
От Камарата на инженерите не казвали, че всички строители злоупотребяват. Напротив – те били много сериозни.
Но когато държавата изтърве баланса, някои се изкушават. Това се случва и покрай пълния инженеринг, обясни Методи Андреев.
Елена Йончева поде: „И тук бих искала с разрешението на г-н Андреев да му благодаря за това, че той действително ни подкрепя в желанието да има независима експертиза на българските пътища в независима лаборатория, защото това е и начинът в бъдеще, независимо коя власт дойде, никоя власт да не се чувства безконтролна. Да можем да строим добри пътища, добри сгради, да има независим контрол. Защото този контрол е в интерес на българските строители.”
Много често строителите били вкарвани в схеми, за да се подчиняват на нередности, които съпътствали инвестиционния процес.
Елена Йончева и Методи Андреев като че ли постоянно си „подаваха топката”.
Бившият депутат коментира и че строителният надзор трябвало да е независим по закон, но това на практика не се случвало.
Строежът на магистрала „Тракия” край Стара Загора и използването на неподходящ материал за пътя там бил ярък пример за нарушена независимост.
„Ние искаме само едно – да се знае, че проектът започва от проектанта и завършва с проектанта. А в случая строителят е фаворизиран”, коментира Методи Андреев.
Според него инициативата им кореспондира с нормалните практики в Европейския съюз.
Елена Йончева обобщи: „Обединяваме се около това да въведем европейски стандарти на контрол в строителството на пътища и въобще в строителството на други обекти”.
„Разбира се”, съгласи се Методи Андреев.
В категории: Политика