Елена Йончева и Методи Андреев заедно за европейски стандарти в строителството и за битка с гранд корупцията

Андреев се подписал под Петицията на Йончева за европейска проверка на качеството на българските магистрали


От "БСП за България" подкрепиха инициатива на Камарата на инженерите 


Левият депутат Елена Йончева и бившият народен представител от ГЕРБ и СДС Методи Андреев се обединиха в кауза срещу гранд корупцията в строителството и за въвеждане на европейски стандарти за контрол.

В парламента се състоя среща между представители на парламентарната група на „БСП за България” и Камарата на инженерите, в която членува и Андреев.
Пред „Флагман” той призна и че се е подписал под Петицията на Елена Йончева за проверка на качеството на българските магистрали в европейска лаборатория.




От Камарата на инженерите канят всички парламентарни групи за разговор с основна инициатива – прекратяване на порочната практика на т. нар. пълен инженеринг. С други думи те искат разделяне и пълна независимост на изпълнителя от проектанта при строителни дейности. 

Първата среща на Камарата на инженерите днес бе с представителите на „БСП за България”, които подкрепиха каузата. 
Нашата битка е за проверка на пътищата и за независим контрол, обяви Елена Йончева на последвалия брифинг в парламента.
„Така ли е, г-н Андреев”, попита тя стоящия до нея десен политик.

Той от своя страна уточни, че това е първата им среща с депутати.
Ние ще направим среща с всички парламентарни групи, защото въпросът с пълния инженеринг достигна предела си. Всъщност това е фундаментът на българската гранд корупция”, коментира Методи Андреев.

Според него в настоящата ситуация няма как да бъде защитен общественият интерес и затова следва да бъде постигнат пълен консенсус в Народното събрание за промяна на порочните практики.
Участниците в инвестиционния процес в строителството трябва да са независими, както има разделение на властите, обясни още Андреев.
Иначе се получавали лоши и скъпи обекти като например пътят край Своге, магистрала „Тракия”, „Графа” в София и т.н.

От Камарата на инженерите не казвали, че всички строители злоупотребяват. Напротив – те били много сериозни.
Но когато държавата изтърве баланса, някои се изкушават. Това се случва и покрай пълния инженеринг, обясни Методи Андреев.
Елена Йончева поде: „И тук бих искала с разрешението на г-н Андреев да му благодаря за това, че той действително ни подкрепя в желанието да има независима експертиза на българските пътища в независима лаборатория, защото това е и начинът в бъдеще, независимо коя власт дойде, никоя власт да не се чувства безконтролна. Да можем да строим добри пътища, добри сгради, да има независим контрол. Защото този контрол е в интерес на българските строители.”
Много често строителите били вкарвани в схеми, за да се подчиняват на нередности, които съпътствали инвестиционния процес.

Елена Йончева и Методи Андреев като че ли постоянно си „подаваха топката”.
Бившият депутат коментира и че строителният надзор трябвало да е независим по закон, но това на практика не се случвало.
Строежът на магистрала „Тракия” край Стара Загора и използването на неподходящ материал за пътя там бил ярък пример за нарушена независимост.

„Ние искаме само едно – да се знае, че проектът започва от проектанта и завършва с проектанта. А в случая строителят е фаворизиран”, коментира Методи Андреев.
Според него инициативата им кореспондира с нормалните практики в Европейския съюз.
Елена Йончева обобщи: „Обединяваме се около това да въведем европейски стандарти на контрол в строителството на пътища и въобще в строителството на други обекти”.
„Разбира се”, съгласи се Методи Андреев.




В категории: Политика