Кой буни духовете в Английската гимназия в Бургас и използва учениците, за да разчиства лични сметки

Вече на всички е ясно, че някой умишлено се опитва да вкара напрежение в елитната гимназия, буни учениците и ги използва за подли цели, но кой е той - все още остава загадка


Ако някой наблюдава процесите отстрани, ще остане с впечатлението, че в АЕГ „Гео Милев” расте поколение на извънсистемни деца, които не понасят догмите на традиционното образование

От няколко месеца едно от най-елитните училища в региона – Английската езикова гимназия „Гео Милев” влиза в новините не с постиженията на учениците, а с техните протести – първо срещу разместването на класните им ръководители, после срещу униформите, а днес и срещу …”училищните значки, които били с остри игли и късали дрехите”.

Ако някой наблюдава процесите отстрани, ще остане с впечатлението, че в АЕГ „Гео Милев” расте поколение на извънсистемни деца, които не понасят догмите на традиционното образование.

Интересен факт е, че Английската гимназия започна да се бунтува след назначението на Жаклин Мутафян-Нейчева за директор през лятото на 2018 година. Изведнъж се пробуди съвестта на учениците, които започнаха да се бунтуват срещу всяко предложение на училищното ръководство. Днешният казус със значките звучи още по-абсурдно и от оплакванията за „еднаквите униформи, които ги карали да се чувстват като през соца”.

Пощата на Флагман.бг и фейсбук страницата ни бе залята от едно писмо, уж написано от ученици. Същият текст е изпратен и до други бургаски медии.

Публикуваме го в автентичен вид, за да направи всеки сам своите изводи, да си отговори на въпроса дали това е стила на Поколението Z, което ако се вярва на написаното писмо се вълнува от руската класическа литература, лидерските качества на директора им и как той работи с учителите и философски размисли за бъдещето на образованието.

Извършихме кратка проверка и установихме, че три от четирите профила, които ни изпратиха писмото в нашата фейсбук страница на пръв поглед са на ученици от Английската гимназия, другият е определено фалшив потребител с 30-ина приятели, без снимка, регистриран преди няколко месеца. Ще запазим самоличността на учениците в тайна, защото вероятно сами не разбират как са вкарани в нечии учителски интриги и са инструмент за дискредитиране на училището и персонално – директора Жаклин Мутафян, която явно има доста врагове.

Ето писмото, публикуваме го без редакторска намеса, за да може всеки от вас да извади своите изводи:

“БУДИТЕЛИТЕ” НА XXI ВЕК

Нашумялата с разнообразните и все интересни, да ги наречем, ‘'събития'', на които стана свидетел цяла България след репортажите по няколко телевизии, Английска езикова гимназия в Бургас, излезе на естрадата с новата си комична приумица, по- точно на директорката , която, както стана ясно, не съумя да се покаже като лидер дори за едно малко нещо. Най-новата и с предстояща фамозност идея на г-жа Мутафян е учениците от гимназията да носят значки с логото на училището.

Няма да коментираме факта, че отново това решение не беше взето след обсъждане с родители, ученическо допитване или друго, а своеобразната училищна императрица го наложи сама. Новата гимназиална директорка не е направила дори един най-малък опит да се сближи, опознае или разбере повече учениците, на които в крайна сметка е директор. Тя прояви абсолютна безпардонност, отказвайки да се появи , а и да се представи пред учениците от гимназията, на първия учебен ден.

Пословично известни в града стъанаха безбройните размествания на класни ръководители, които тя направи само за да привлече внимание и да покаже, че има нов “лидер” в училището. Нейните ходове ,до един , бяха винаги проява на подобни на детински капризи, хрумвания. Не стига омерзяването на директорския пост на престижното училище, а учителка по английски език , която видимо няма таланта, а и натрупванията в професионален план, за да стои в кабинета с табелка ‘’директор'', не посещава заседанията на училищното настоятелство и не стои в кабинета си повреме на родителски срещи, когато майки и бащи искат да говорят с нея.

Ярък пример за комичността на всичко, която за жалост Илф и Петров или Булгаков не са тук, за да опишат, е отсъствието на жената точно, когато проблемът с дрескода беше особено наболял за всички родители и те искаха да говорят с нея.

Страхливостта обаче се е превърнала в еталон на г-жа Мутафян , която така и не е проявявала смелост да застане лице в лице с учениците, налагайки правилата си, достойни да залегнат в основата на новия прочит на сценария на някоя Аристованова комедия. Мъдростта обаче, присъща на древногръцкия автор, липсва тук. Сякаш Матю от първия Кронинов роман беше получил властта в Английската гимназия. Идеята за значките, както и тази за цветовете на облеклото, е преди всичко объркваща.

Нима, ако учениците спазват дрескода, който по правилник би трябвало да еднакви всички тях, като носят едни и същи цветове, няма да е е и не е достатъчно ефективен, та и сега дойде нужда от значки, които е добър момент да изтъкнем, че имат твърде остри игли, можещо да доведе до разкъсване или увреждане на плата на ученическите дрехи.

Естествено това не пречи на ‘’глутницата''учители, които стоят на входа на гимназията и най-праволинейно, спазвайки безпрекоссловно заповедите на интерпретираната Мери Първа, сякаш преследваща протестаснтските свещеници, гони собствените си ученици, проверяват за дрескода , а скоро и за значки. От 15. 04, по-точно. Случва се така, че на някои представители на гимназията им се налага да бъдат овикани от груби преподаватели още рано сутринта, като някои учители дори целенасочено се заяждат и подхождат изключително мизантропски спрямо стоящите пред тях същества. които в крайна сметка делят едно царство с тях.

Всички сме животни, но май сме най-нисшите, поне в някои случаи. Самата сграда на гимназията, с изключение на няколкото модерни кабинета, представлява доста трагична постройка отвътре, която до скоро, което и е особено иронично, не разполагаше с мивки на първия етаж.

Да не става пък дума за сапуна в тоалетните, който влиза в употреба, а и е наличен само когато се провеждат родителски срещи. Амплоато на Жаклин Нейчева на една безпардонна и велика личност, което тя иска да постигне, завършва ,по-скоро, като апотеоз на цялата съществуваща комедия. Изводът от трагикомичния, който се представя, уж , като великолепен , образ на случващото се в АЕГ ‘’Гео Милев'' е, че явно е вярна истинността на думите: ''Ако искаш да сринеш една държава, един народ, трябва да започнеш от училищата, от учителите…''

Ученици от АЕГ „Гео Милев”


В категории: Просвета