Странният случай на бургаския бизнесмен Румен Христов и как месечната винетка става 28-дневна

Собственикът на МБУС Румен Христов алармира за много сериозен проблем, но има ли право
Тема в развитие
Странният случай на бургаския бизнесмен Румен Христов и как месечната винетка става 28-дневнаОт тол системата отговориха на бизнесмена Румен Христов за винетките: Проблемът не е в нас, а във вашия преводГаф с тол системата: Бургаска транспортна фирма плати 2205 лв., спряха ѝ автобус с пътници заради липса на винетка


На практика целият автобусен бранш е изправен пред подобна опасност – да бъде глобен при платена тол такса

Флагман.бг тази сутрин съобщи за странния казус на бургаския бизнесмен Румен Христов, собственик на една от най-големите транспортни фирми в региона „МБус”.

В петък, 29 май, Румен Христов, е заплатил винетните стикери на 26 от автобусите си чрез банков превод в късния следобед.

В понеделник тол полицията е локализирала един от автобусите му и на водача е наложена глоба за шофиране без винетка. Бургаският бизнесмен остава безкрайно изненадан и алармира медиите за казуса.(ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТЕ)

Часове по-късно от Националното тол управление в Агенция „Пътна инфраструктура” му отговориха, че проблемът не е в тях, а в него, защото в условията изрично било написано, че когато извършва банков превод било необходимо технологично време за отразяване на плащането, в случая до 3 работни дни, както и потвърждаване по мейл, че е-винетките са активирани. Това се е случило в края на първия работен ден през седмицата, но след извършването на проверката, става ясно от отговора на АПИ до Флагман.бг.

Всъщност от „М-Бус” получават потвърждението за валидиране на винетката в 14 часа във втория работен ден от седмицата и ден, след като от тол полицията са съставили акта.

Минути, след като прочете позицията на националното тол управление, Румен Христов се свързва с Флагман.бг.

„Оставам безкрайно изненадан от отговора им. Питам се защо, след като са въвели правилото за 3-те работни дни смятат продължителността на винетката от деня на закупуването, а не от този на валидирането й. По този начин месечната ми винетка става 28 дневна. Дали ще ми възстановят парите за тези 3 дни?”, риторично запита чрез Флагман.бг Румен Христов.

Бизнесменът закупува месечни винетки за автобусите си, защото няма годишни, а дори да има, то съществува риск, че возилото може да влезе за ремонт, или да няма нужда да се използва за по-дълъг период от време. Подобна била практиката му на всички колеги и на практика целият бранш се изправял пред идентичен казус – дали, ако заплатят т.нар. тол такса в последния работен ден на месеца, няма да рискуват да бъдат глобени.

Когато водачите си купуват винетни стикери по конвенционалния метод и не е нужен банков превод има възможност за посочване на начална дата за валидност. Оказа се обаче, че при извършено плащане чрез транзакция нямаш такава опция, а реално едрия бизнес работи точно по този начин.

В случая и двете страни имат своите аргументи. От АПИ са категорични, че са уточнили в общите си условия за 3-дневния срок, но пък и Румен Христов има право заради това, че по този начин се намалява периодичността на винетката.

При всички положения развитието на казуса ще е изключително интересно. Флагман.бг ще продължи да следи темата.


В категории: Бизнес